De opzet van de brief die eind deze week naar de consumentenbond zal gaan:
Geachte consumentenman
Na het overlijden van mijn vader, kwam er veel op mij af. Van notariële zaken, tot opzeggingen van huur, energiebedrijven, artikelen van
de thuiszorg, vaste voorzieningen als de gehuurde traplift, de scootmobiel en tal van zaken die nu eenmaal met het overlijden van een persoon gepaard gaan.
Wat mij het meeste tegenviel was en is de hardnekkige tegenwerking van de Postbank, afdeling nabestaanden. Na notariële stukken te hebben overlegd (a 850 euro) moet je dan ook daar de nodige formulieren invullen waarin mijn zussen, mij als aangewezen persoon de financiële zaken lieten afwikkelen. Eigenlijk dubbel, want via de akten van de notaris is dat al aangegeven.
Dan vraag je die netjes telefonisch aan bij de afdeling Helpdesk voor de nabestaanden van de Postbank, maar er komt niets. Na een paar dagen vallen er steeds meer onbetaalde rekeningen op de mat van het huurhuis van onze overleden vader, omdat de rekening nu eenmaal geblokkeerd wordt bij een overlijden. De huisbaas, Eneco, de Telefonie etc., allemaal kunnen ze de automatische incasso’s niet meer afschrijven dus je belt nogmaals met de nabestaandendesk van de Postbank en vult om helemaal zeker te zijn van je zaken, het op internet te vinden formulier in op de site van de Postbank.
Weer hoor je niets. Je bent inmiddels druk met het verwerken van het overlijden, het ter aarde bestellen etc. en raakt wat geïrriteerd door deze slordige gang van zaken dus je wend je tot het kantoor in Gouda waar je (niets dan lof voor de medewerkers van dat kantoor) keurig geholpen wordt. Men vraagt de formulieren aan en ze komen nu echt snel. Maar niet heus dus. Weer bellen ( er zijn nog vier wachtenden voor u(, en als je dreigt met de consumentenbond pliep, pliep, daar vallen binnen 5 minuten de formulieren via de mail in de postvak in. Grappig hoe dat dan plotseling allemaal wel blijkt te kunnen!
Je gaat naar het kantoor in Gouda om er zeker van te zijn dat alles naar wens is, opnieuw word je keurig geholpen door de medewerkers van dat kantoor en men verzendt de hele bubs papieren, inclusief die kopieën van de notaris, acte van overlijden, enfin een hele stapel.
Weer een week gaat voorbij en weer hoor je niets. Nog altijd staan de schuldeisers aan de deur van je overleden vader te rammelen en beginnen nu voorzichtig met dreigen over incassobureaus en extra kosten.
Nog maar weer bellen met de helpdesk nabestaanden Postbank. Er ontbreekt een formulier. Dat heeft men vergeten mee te sturen via de mail. Na veel gepraat komt het benodigde laatste formulier en dank je de hemel dat je nu eindelijk zaken kunt afhandelen.
En dat lukt, de rekening wordt vrijgegeven enkel stuurt men geen afschriften dus je kunt niet nagaan hoe of wat, enkel door naar het kantoor in Gouda te gaan en daar wordt je wederom keurig geholpen door de mensen aldaar en men zet het versturen van de afschriften op “wekelijks” tegen extra betaling want voor niets gaat de zon op.
Maar….er komen geen afschriften. Je wacht een week, twee weken, drie weken en opnieuw neem je met het lood in de schoenen contact op met de helpdesk nabestaanden van de Postbank die je 1000 verontschuldigingen aanbieden en het nu piekfijn in orde gaan maken.
We zijn wederom een week verder en….nog niets.
ING Bank: Denkt met u méé. Is de slagzin. Wel, denken misschien wel, maar meewerken, gaat ze helaas een stuk slechter af. Althans bij de helpdesk nabestaanden want voor het kantoor in Gouda, niets dan lof. We zijn nu bijna drie maanden verder.
Kunt u mij helpen want ik ben zo bang dat de helpdesk nabestaanden niet echt bestaat of ten beste enkel nabestaat.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.