zondag 5 mei 2013

Verbeelding


Als je niets bent, kan je je nog altijd veel verbeelden. Een redelijke uitdrukking en hoe waar is dit! Diep van binnen verbeelden we ons misschien allemaal
wel dat we iets bijzonders zijn. Ergens is dat ook wel zo, want van jou maakte God er maar eentje. Er is niemand als jij op de wereld. Die wetenschap geeft toch een bijzonder gevoel, dacht ik.
Als ik aan christenen vraag of ze uitkijken naar de komst van de Here Jezus, krijg je vaak bevestigende antwoorden. Vraag je wat verder naar de reden van hun uitkijken naar de komst van onze Koning dan hoor je geluiden als:”Ik ben het lijden zo zat, ik ben de hele verderfelijke wereld zo zat, ik ben alles misschien wel zo zat etc.” Ondanks dat er veel waarheid in deze zaken aanwezig is, is het niet de reden waarom ik persoonlijk uitzie naar de Heer. Ik kijk naar Hem uit, niet omdat ik mijn pijn, moeite en verdriet zo zat ben, maar omdat ik zo zat word van mijzelf. Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen? Jezus. Gelukkig maar!

1 opmerking:

  1. je bent toch nog best wel een knappe kerel zo op de foto. Nou ja, niet helemaal....

    hahahaha vraag je je nu af welk deel niet?

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.