zaterdag 4 mei 2013

Pa zondag


Pa belt op en zeurt over het kopen van een boormachine met een soort stift waar een rolletje schuurpapier op past. “Die mot ik hoognodig hebben, haal jij hem snel even wil je?”
Op mijn vraag waar hij in hemelsnaam een boormachine voor moet hebben met een soort schuurtol erop, zucht hij:”voor mijn eeltvoeten en kalknagels. Dan kan ik ze lekker zelf afschuren en loop ik vast stukken beter.”
Ik neem mij voor om ook aan dit vreemde verzoek niet te voldoen. Hij zal wel boos worden maar ik voel de bui al weer hangen. Het wordt niet betalen en de kleur van de boormachine zal wel niet naar zijn zin zijn en het schuurpapier te grof. Hij loopt per dag geen twintig meter dus dat laagje eelt zit mij er best. “En oh ja, de papegaai boven zijn bed wil hij ook toch graag hebben. Boor maar gewoon een gat in het zachtboardplafond en dan met een touw naar de vliering.” Nu zucht ik en vraag waar ik een papegaai vandaan moet halen?” “Van marktplaats, roept hij en knalt de hoorn op de haak…

3 opmerkingen:

  1. Pffff, wat moet jij een engelengeduld hebben Peter!
    Ik had me echt nooit meer laten zien bij zo'n vader....
    Respect dat je het op kan brengen.

    Fijne zondag, geniet van het mooie weertje.

    Lieve groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben bang dat dit voor buitenstaanders best humoristisch kan overkomen maar dat het dat voor jou in de praktijk absoluut niet is. Als je er een filmscript van zou maken zou niemand het script kopen omdat het ongeloofwaardig klinkt; de werkelijkheid is altijd nog bizarder dan de fantasie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben met meneer robert eens...als je niet in andersmans schoenen staat kan je ook niet weten

    een ieder heeft zijn eigen strijd in het leven
    maar gelukkig Jesus helpt ons door de strijd heen
    anders ...wie weet waar we nu stonden

    sterkte peter

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.