maandag 13 mei 2013

Het verpleeghuis bloemendaal op stelten


Nou woont er een man op de afdeling waar ook mijn schoonvader ligt, die compleet in de war is. Zielig natuurlijk. Maar sommige mensen hebben een nare verwardheid zoals je mensen hebt die een goede of een nare dronk over zich hebben. De een wordt van een extra borreltje vrolijk en de ander een vreselijk lastige peer.
Dat laatste gaat op voor de man waar ik het over heb en die eergisternacht aan het dolen ging over de gangen van het tehuis en bij de vrouw in bed kroop die tegenover mijn schoonvader ligt. De vrouw aan het blèren en schreeuwen maar de verwarde man wilde haar bed niet meer verlaten en vond het wel knus zo. De zieke vrouw naar de verpleging toe met haar rollator die vervolgens mijn schoonvader die er al twee maanden ligt en die dwars door al het tumult was heengeslapen omdat hij zo moe was, wakker maakten en uit bed trokken.
“U ligt in het verkeerde bed.” Tetterde de verpleging die hem al twee maanden verzorgt in mijn schoonvaders geschrokken oren. “Welnee riep de vrouw die eindelijk met haar rollator weer op de slaapkamer aangekomen was, meneer de Jong ligt hier toch al maanden, ik bedoel die vreemde vent in mijn bed.” Toen liet men mijn schoonvader weer in bed stappen die zich hardop afvroeg wie er hier in dit tehuis nu eigenlijk gek waren?

Wat een circus is het daar toch! Dat je na twee maanden nog niet weet wie, wie is en wie waar slaapt dat je zieke mensen in de nacht uit hun slaap en bed sleurt!
Als al geroepen:”Onder de maat”!  Sorry voor de goede verzorgers want die zullen er ook zeker zijn, maar er zijn er ook die beter achter de vuilniswagen kunnen gaan lopen!

1 opmerking:

  1. Nou jaaaaaaaaaaaaaa, dit is toch te gek voor woorden. Halen ze die arme man zo maar uit zijn slaap uit bed en waarom? Omdat ze te stom zijn om uit hun doppen te kijken.
    Gek stel hoor.
    Knuffels
    Wil en sterkte voor je schoonvader.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.