donderdag 9 mei 2013

Herinneringen aan de Pinkstertijd


We hadden  die morgen weer eens een liedje waarbij men allerhande rare gebaren moet maken. Nou kennen jullie mij wel
en weten dat ik daar niet van hou. Ik ben veel te stoer voor dat soort dingen, dat snap je toch wel hè? Ik bedoel maar, men kan toch niet van mij verwachten dat ik op de Harley Davidson naar de kerk kom en daar stoer vanaf kom en vervolgens binnen gekomen tijdens de zangdienst met mijn handen allerhande gekke gebaartjes ga zitten maken? Ik sta voor gek heus waar! Dus ik voel me dan doodongelukkig en dat wil de Heer toch ook weer niet! Toch? Alhoewel ik me afvraag of Hij met deze gebaren wel zou mee doen? Maar goed. Ik zat ooit naast een echtpaar die ik toch altijd voor vol had aangezien en die zaten me daar een partij met hun handen te wapperen alsof ze een zwerm vliegen achterna zaten. Dus ik zweten hé! Ik dacht: hou nou een op met dat achterlijke gedoe! Maar neen hoor. Ze bleven maar fonteintjes en watervalletjes en weet ik wat voor achterlijke bewegingen maken met die handen tijdens dat maffe lied. En met hun kont draaien, verschrikkelijk wat had ik het zwaar. Dat mensen dat durven hé? En dan nog doodleuk de gemeente inkijken alsof ze ervan genieten. Of doen ze dat ook?   Echt als ik zulks zou moeten doen zou ik me nimmer meer in de gemeente durven vertonen echt niet. Nou ja hoe het ook mag zijn: Ik hou niet van dansjes, handklapjes, gekke bewegingen etc. Laa me nauw!

P.s in de hemel zullen ze daar toch wel een apart plekje hebben voor stoere mannen? Welja ik zie Mozes (met respect) ook geen maffe stomme Pinksterdansjes maken…!

9 opmerkingen:

  1. Peter, ik snap je helemaal. Nou rij ik geen motor laat staan een Harley, maar ik hoop toch echt dat we tegen de tijd dat we in de hemel komen, allemaal volwassen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb zitten gieren hier om je stukje, nee Peter ik ga dat ook niet doen.
    Nog veel stoere jaren toegewenst kanjer.
    Knuffels
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ik zit ook zo helemaal niet in elkaar. Maar als je nu in Afrika kijkt, dan beleven die mensen dat ook heel anders, die zijn niet zo stijf als wij.
    En ik denk, dat het ook niet geeft. Bij God mag je komen zoals je bent. Maar ze moeten je niet in één of ander iets dwingen, dat werkt niet. En dat hoeft ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik lees gelukkig nergens in de bijbel dat wij stomme gebaartjes moeten maken. Het mag van mij wel, als ik het maar niet behoef te doen. Ik ben geen dansjes mens. Ik ben een rustig aan kijk mij eens lekker naar de preek luister mens...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helaas zin veel mensen kuddedieren. In de behoudende kerken lopen ze erbij om er daar bij te horen en in de pinkster passen ook velen zich aan aan elkaar. Helaas. Het maakt niet zo veel uit hoe je je uit naar God, als het maar wel echt uit je hart komt, want anders kun je het net zo goed niet doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. in de dominikaanse republiek waar ik vandaan komt zijn de pinkster gemeente heel actief..heel luide speakers..en dansen ( op een normale manier)

    toch het enige wat ik doe is de heer loven en prijzen en klappen doe ik wel..maar ik heb zoiets van...ik hoeft niet aandacht te trekken...het hart moet gericht op God zijn ...

    ik denk dat u helemaal niet verkeerd bent ...ik ga naar de kerk zoals u bent..en zo wil god het ook..niet ons anders voor doen dan we zijn om anderen blij te maken

    onszelf blijven

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha,leuk stukje Peter! Ook niks voor mij al die dansjes en gebaren!!

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. "in de hemel zullen ze daar toch wel een apart plekje hebben voor stoere mannen?". Nou Peter ik hoop eigenlijk dat ze een apart plekje hebben voor die handenzwaaiers anders hebben wij zo weinig plek!

    Erg grappig stukje overigens.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.