donderdag 9 mei 2013

Beginnetjes maken

Ik heb een hekel aan beginnetjes maken. Neem nou een rolletje plakband. Niets is lastiger dan deze in mijn beleving door de
duivel zelf uitgevonden vinding. Als je al een rolletje kan vinden, want ze spelen meest verstoppertje, dan begint het gepeuter naar een beginnetje. Dat kost je zeker twee nagels en als je eindelijk een beginnetje hebt, scheurt het plakband lekker weer af. Of wc papier. Een van de meest hemeltergende bezigheden die een mens op dezer aardbol te doen heeft is een beginnetje maken aan wc rollen. Je tobt en zoekt en frutselt en knutselt maar een beginnetje Ho maar. Daar zouden ze in de kerk nu eens een workshop over moeten geven! Hoe ik mijn naasten moet liefhebben weet ik inmiddels wel, maar die verdraaide wc rollen! Horendol word ik ervan. Soms ruk ik de halve rol uit elkander om een beginnetje te vinden of haal uit pure frustratie de hele rol maar langs mijn achterwerk wat in de papieren loopt en lastig wegspoelt. Ik pleit bij deze voor een in 4 delen uitgewerkte kringavond over het maken van beginnetjes bij de verschillende merken wc papier. Nou niet gelijk enkel met het dure supersofte van de Albert heijn op de proppen komen! Neen ook het meer lastige voor Jan met of zonder pet bij de Aldi of Lidl te koop zijnde schuurpapier dat met geen koevoet los te wrikken is. Workshop en “how to do” “christelijk beginnetjes maken bij wc rollen”.  Ik geef mij bij deze op om “uit te drukken  hoe nijpend de hoop is.” 

15 opmerkingen:

  1. Whahahahaha man wat weer een geweldig stuk.
    En weet je, ik vertelde het net aan mijn dochter, die er weer iets heel anders uit haalt.
    Mam zegt ze, hij schrijft wel over wc papier, maar dit gaat er over hoe moeilijk het is, elke keer opnieuw te beginnen. Want na fouten of rot tijden is het niet eenvoudig om opnieuw te beginnen.
    Kijk Peter is dit goed of niet?
    Knuffie
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wil je hebt verder gekeken (of je dochter) dan jullie neuzen lang zijn, zoveel is zeker en laten we eerlijk zijn, wij behoren de geur van Christus te verspreiden en door elke keer weer bij het begin te beginnen (dat is lastig) maar daardoor krijgen wij toch een heel ehhh schoon gevoel en er valt zo'n ehh "last" van je af. Een ware ontlasting...

      Verwijderen
  2. Haha, leuk! Je mag hier wel een workshop volgen anders hoor. Doe ik het je wel voor. Alhoewel ik me afvraag of dat helpt hoor want mijn man ligt ook altijd overhoop met dat soort dingen.

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zal wel weer een ontbreken van een zekere gen bij de man betreffen. Gelukkig hebben we onze rib terug...Waar zouden we zijn zonder haar! Leve de rib!!!

      Verwijderen
  3. Zeer herkenbaar! En hoe verzin je die foto's er toch iedere keer weer bij; deze is bijzonder leuk.

    Heb wel een semi-oplossing voor je; verstop een reeds aangebroken rol op de wc voor noodgebruik en laat het aanbreken van een nieuwe rol aan moeder de vrouw over; die kunnen veel beter pielen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doe ik al, doe ik al maar soms dreigt er een huwelijks crisis omdat manlief geen begin wil maken in het kleinste kamertje.

      Verwijderen
  4. Ze zeggen trouwens niet voor niets: alle begin is moeilijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahahaaaa geweldig!! Ik doe mee aan zo'n workshop!
    En wat dacht je van verpakkingen van bepaalde medicijnen. Krijg je pilletjes voor je artrose en zitten die krengen in verpakkingen die je met je kromgegroeide en pijnlijke vingers met geen mogelijkheid open krijgt.....grrrrrrr.....en doppen van frisdrankflessen en draaidoppen van pakken melk! Niet open te krijgen!! Kom maar op met die workshop!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. of de plastic verpakking van een cd doosje of dvd doosje (vroeger cassettebandje) Er zit een trekstripje maar dat is ook ingeseald.

    volgens mij lopen ze te gillen van het lachen bij het uittesten hoe moeilijk hun verpakkingen open gaan. Ik verdenk ze ervan dat ze daar speciaal mensen voor in dienst hebben die het (puur voor hun lol) zo moeilijk mogelijk maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha!
    Hoe moeten we opnieuw beginnen? Elke dag weer.. Hoe kun je verder met chronisch pijn??
    José heeft gelijk. Wordt ook dagelijks chagrijnig van die doppen en pilstrippen die nauwelijks te openen zijn met mijn krachteloze vingers.
    Verder hoop dat er snel een workshop komt over hoe 'blije' gezonde christenen van me af te schudden.. dussss.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ging het net een beetje lekker, kan weer een aardig stukje wandelen etc. Ging vorige week het licht in mijn rechteroog uit, naar de dokter, meteen naar de oogarts, bleek mijn netvlies gescheurd. De oogarts heeft het dichtgelast, maar het kan dus maanden duren voor het zicht weer goed is. Als het niet goed komt gaat ie er wat aan doen, plus in september een staaroperatie. Heb ik deze zomer weer wat om naar uit te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sorry Esther de domme Peter heeft een middagdutje gedaan en drukt op het knoppetje verwijderen voor jou (en Jose) haar reactie. Dom, dom, dom gebeurt mij nooit maar dit maal wel dus weg is je reactie. Maar weet dat ik hem gelezen heb en genoten van je woorden....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gerrit sterkte je krijgt wel weer alles gelijk voor je kiezen zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahaha, Peter, dat komt vast van het onderwerp pielken en pulken. Al die knopjes ook.

    Ook even via jou blog beterschap en sterkte wensen aan Gerrit.

    Groet aan ieder, en liefs voor jullie saampjes, P&P Esther.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.