zaterdag 13 april 2013

Pa


Het is nu veertien dagen later en ik koop op de markt een stuk leverworst en ga bij mijn eigen vader aan.
Hij zit amechtig te neer en neemt op het moment dat ik binnenkom een aantal fikse slokken uit een fles jenever. “Oh ben je daar,” mompelt hij tussen twee slokken door.
Hij is blij dat ik er ben. De sloffen gevoerd met lamswol die ik voor hem kocht en die hij toen niet aan wilde doen, heeft hij toch aangetrokken.
De thuiszorg komt niet meer dan een keer per dag nu. Hij zegt ze verrot te hebben gescholden, de reden is mij onduidelijk. Ik laat het maar zo. Het stuk worst is hem te klein hij wil een hele leverworst. Ik beloof hem de volgende keer een hele mee te nemen, waarop hij knikt.
Pa gaat uit de doeken doen wat er volgens hem aan ons de kinderen mankeert en veegt zijn eigen straatje grondig schoon. “Ik ga nog lekker niet dood,”zeg hij.
Hij oogt ook niet slecht en is voor honderd procent bij de tijd. Eigenlijk vreemd dat de drank alles kapot gemaakt heeft enkel zijn denkvermogen niet. Ik spreek af hem elke zaterdag weer te bezoeken, nu ik weer mag komen van hem en hij vindt dat te weinig, maar het is al wat ik op dit moment geven kan. Hij mag bellen, maar niet dronken midden in de nacht. Dat belooft hij. Ik neem afscheid na een uurtje met de zekerheid dat ook dit hernieuwde contact spoedig door hem tot de grond zal worden afgebroken.



8 opmerkingen:

  1. Ondanks alle zorgen en moeite die ik lees in je stukjes, wil ik toch zeggen: van harte gefeliciteerd met je verjaardag Peter en steun op Gods liefdevolle zegen in dit nieuwe levensjaar. Dikke verjaarszoen van mij en een stevige verjaarshand van Rob!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hou de hoop..ik wens van harte dat ik begint in te zien dat hij jullie hard nodig heeft en jullie liefde en zorg ook..

    groetjes en sterkte met hem..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie dat de zorgen voor jullie nog niet voorbij zijn, wat een ellende allemaal. Veel sterkte gewenst voor jou en Paula. Zelf zit ik momenteel niet veel op internet, ik voel me steeds beter en profiteer daarvan, ben veel in de tuin en bezoek ouwe vrienden om eens lekker bij te praten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt een engelengeduld met je Pa... Je verjaardag vergeet hij ook?
    Hoe dan ook, een fijne dag nog verder Peter!
    Drink maar een wijntje extra vandaag ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die drank maakt alles kapot. Het maakt egoïstische mensen.
    Ik wens je Gods kracht en bijstand toe, je hebt het zo hard nodig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De bijstand? Haha, sorry ik vat het weer fout op maar je hebt gelijk, zonder Zijn bijstand is alles ijdelheid.

    Jaja Hans nog maar weer gewoon doorgaan en dan zien we wel weer wanneer hij het weer stuk maakt. Zal niet lang duren dan moet ik weer wegblijven.
    Hij doet het goed hoor nu Gerrit zeker een kleine storing toen je wilde plaatsen.
    Iedereen bedankt voor het meelezen en meeleven....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toch moet het ooit een leuke man geweest zijn als je de foto's als een leek bekijkt.. Hoe dan ook, blijft moeilijk voor je/jullie. Iedere keer maar weer hopen dat er nu eens wat meer menselijkheid van zijn kant komt, toch? Ik hoop met je mee, wel wetende dat onvervulde hoop ziek maakt, aldus Salomo. Maar geen hoop, geen leven. Een goede zondag!

      Verwijderen
  7. Hmm, lees dat je jarig bent geweest ...alsnog van harte Peter.
    Leuke dag gehad ondanks alle zorgen die er zijn?

    Groet,Marga (die weer terug is)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.