maandag 1 april 2013

Je seksleven en Hij leeft


Nou ja, dat klinkt wel erg vreemd maar deze tittel word geboren als ik langs de kraampjes loop op een zekere christelijke meeting.
Erachter vrouwen die mij smekend aankijken of ik toch aub maar even blijf staan aan hun kraampje zodat ik de geheimen van het te verkrijgen aldaar tot mij kan nemen.

Huwelijkscursussen, hoe de gaven van Gods Geest te ontvangen, cursussen om de beschadigde emoties te herstellen (in de Geest), cursussen om meer verdieping in mijn geloofsleven te ervaren of alleen maar om gelukkig te worden en dat alles in Jezus naam.

Ik kijk de dames aan en vind ze er niet gelukkiger uitzien dan ikzelf. Misschien vergis ik mij. Een kraampje over het huwelijk heeft een kalende man gevangen en twee dames hebben hem in de klem en ik hoor als ik langsloop:”Maar bidden jullie dan ook samen?”
Terwijl ik langzaam verderslof vang ik nog net flarden op van woorden die klinken als:’En heb je Jezus ook in je seksleven betrokken?”
Dat laatste moet ik toch zeker verkeerd verstaan hebben Heer. Het zal toch geen nieuwe stroming zijn! Aub Heer geen condooms met “Er is hoop” erop! Dan overleef ik niet! Dan maar geen seks...

14 opmerkingen:

  1. Waarom loop je ook nog langs zulke kraampjes? :-)
    Ik loop er met een boog omheen, vang ik ook niets meer op!

    Groetjes,
    Riah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet toch stof hebben om over te schrijven, hahah...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het moet toch niet gekker worden.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een webcam misschien en dan via internet een verbinding met de kraam zodat de dames kunnen roepen als het mis gaat en loven als je het oke doet....

      Verwijderen
  4. Mogen wij als christenen condooms gebruiken dan???.....
    (Ha, ha)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha er zijn speciale met gaatjes, die mogen van de paus...
      Tis een zelfde merk dat ook theezeefjes op de markt brengt....

      Verwijderen
  5. Ik kan hun boodschap wel enigzins begrijpen. Al vinden we het misschien onwennig dat God ook gewoon mee kan kijken in de slaapkamer. Sterker nog, Hij heeft seks ontworpen om twee mensen diep aan elkaar te verbinden. Hij WIL juist dat het goed is. zodat we niet ergens anders onze behoeften hoeven te bevredigen (internet, boekjes etc). Want reken dat de duivel ons kan vinden als we op dit gebied niet helemaal "straight"zijn. De open lijn met God is verstoort!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben zo bang dat als wij helemaal eerlijk zijn dat er niemand straight is op dit vlak. We denken zo snel wat en hoewel het doen dan niet volgt liggen onze gedachten ook open voor God.

    Maar Andre ik ben zo bang dat die dames van de kraam ook meewillen de slaapkamer in om aanwijzingen te geven hoe het christelijk te doen... Link hoor....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het wordt pas echt leuk als ze het gaan hebben over de juiste stand. Dit klinkt afgezaagd maar besef wel dat de missionarissen- stand, bij de Afrikanen is terecht gekomen door de blanken die het evangelie brachten. De kleurlingen deden het enkel als een hondje het doet. Dat was niet goed in de ogen van de missionarissen en ze leerden de negers hoe je het ehh christelijk doet. Echt het komt nog zo ver dat ze daar folders van uit gaan delen aan de kraam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ken de intenties en invalshoek niet van de desbetreffende vrouwen. Dus onthou ik me verder van commetaarl. Ik kan niet over hun (goede???) Bedoelingen oordelen.

      Verwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.