maandag 8 april 2013

Hoe zien mensen dat we bij Jezus horen?


Naar aanleiding van wat Esther schreef in het vorige logje deze gebeurtenis. Ik heb voor jaren de jeugd gedaan op
zondagmorgen van de tieners tot de meer jongere kinderen. Op een morgen legde ik de vraag voor aan de groep in de leeftijd van zeven jaar. “Hoe kunnen anderen aan ons zien dat we bij Jezus horen?”
Meteen gingen vingers de lucht in en ik wil jullie de antwoorden niet onthouden.

Je kan aan ons zien dat we bij Jezus horen omdat:
Je een baard laat staan.
Je een hoedje draagt op zondag
Je een vis op je auto hebt geplakt
Je een armbandje met WWJD om je pols hebt
Je van orgelmuziek houdt
Je een bijbel bij je hebt
Je bidt voor het eten
Je naar de kerk gaat
Je een oorbel draagt met een kruisje
Je niet naar het naaktstrand gaat
Je niet vies doet
Je niet schelt op mensen
Je blij bent
Je kinderen niet slaat
Je op een christelijke school gaat
En bovenal: je een “heiliggeit” hebt.
Die laatste is wit en heeeel lief.

Ik moet toch die bijbel nog eens nalezen want ik heb het vermoeden dat ik veel over het hoofd heb gezien!

5 opmerkingen:

  1. Wat een grappige lijst Peter! Maar volgens mij kan je niet aan mensen zien dat ze bij Jezus horen. Ik herinner me mijn niet-gelovige maar o zo lieve oudtante (zus van m'n oma)en m'n gelovige maar soms best wel egoïstische oma; kon me als kind nooit zo goed voorstellen dat 'tante Annie' niet en oma wel in de hemel zou komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, geweldig Peter. Ik moest zo lachen om dat lijstje. Geweldig vind ik zoiets, die spontane antwoorden van kinderen. Trouwens er zitten toch wel een paar rake antwoorden bij, die al aardig in de richting komen.
    Nu heb ik wel een probleem, ik wil ook zo'n geit, gnif.
    De schriftlezing bij ons gisteravond was uit Efeziérs 4 : 17-32. Zou, misschien vandaar uit te zien zijn dat wij bij Jezus horen. Alleen, ik miste wel dat lieve witte geitje, hmm, haha.

    Lieve groet van mij, ook voor Paula. Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldige post. Genoten van de hele lijst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij voldoen al meteen aan punt 1 Peter! HAA!!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.