zaterdag 13 april 2013

Het inzegenen van je hond

Dat de katholieken er bijzondere sacramenten opnahouden wisten wij al. Altijd oppassen geblazen als je zo’n samenkomst bezoekt dat je niet die grote wierookbol voor je harses krijgt of een lel van de wijwater kwast, want dan heb je wel een aanraking, maar niet de goede (dacht ik).
Je kan nu ook met je muis, kat, hond of wandelende tak naar de kerk en hem of haar laten zegenen. Ik heb er nog geen bijbeltekst bij kunnen vinden, maar wellicht wil een of andere behulpzame katholiek mij daarbij helpen!
Om kort te gaan, hoe moeten wij dit zien? Is dit wat? 
Nog interessanter wordt de vraag of er ook katholieke honden, gereformeerde katten, hervormde marmotten, baptisten kikkers en witte Pinkstermuizen bestaan? En zo ja, kregen deze geen ruzie in de ark van Noach? 

4 opmerkingen:

  1. honden: gereformeerd
    katten: baptist
    muizen: katholiek
    vogels: pinkster

    Zou toch een boel verklaren nietwaar?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. (Hoewel het mij opvalt dat in dit voorbeeld de baptisten het met iedereen aan de stok hebben....)Oeps...

      Verwijderen
    2. Hahaha ze zijn ook extra goed ehh gewassen in de doop. Geen half werk...

      Verwijderen
  2. In de Hemel zullen zeker dieren zijn, dat geloof ik wel. Als die mensen dat nu echt zo belangrijk vinden..doen ze maar hoor, maar ik zie mezelf nog niet met drie katten en een goudvis naar de kerk gaan. In mijn ogen een zinloze actie...Het is misschien wel leuk om naar zo'n dienst te gaan. Het zijn in ieder geval oprechte kerkgangers en ze schromen niet te
    protesteren ;-)
    Grts Irene

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.