dinsdag 16 april 2013

Hamkaas croissantje


Moeder ligt op bed en ik geef haar een warm hamkaas croissantje. Ze eet met smaak en ik drapeer even een handdoek
om haar hals voor het kruimelen. Even denkt ik: er zal straks wel iemand van de verpleging binnenkomen die zegt:”Dat mag uw moeder niet.”  Ik neem mij voor om de eerste die dit zegt direct met kop en kont de kamer uit te bonjouren. Ma zet de plaat op de stukgelopen groef en citeert:”
En is je vrouw nu weer aan het werk?
Heb je nog dieren?
Jij hebt geen kinderen, toch?
Ben je getrouwd?
En dan slaat de naald over naar”
En is je vrouw nou weer aan het werk….
Plotseling komen er drie verzorgsters aan. Een heel mollige met pukkels, een oude maar volgens mij vrij taaie en een heel jonge mooie. Ma kauwt rustig verder op het hamkaas croissantje, maar de dames zeggen niets. Ze zijn van de bevoorrading en vullen de kasten met handdoeken, washandjes, lakens, luiers. Het jonge mooie meisje is vast een stagiaire. Ik zeg als ze wegloopt: Bedankt je bent geweldig.” Ze bloost maar kijkt toch schalks door het raampje van de deur en lacht naar me.
Toch leuk voor een vent van 52, het zijn de kleine dingen die het doen....

5 opmerkingen:

  1. Hee die Peter, ik zie dat helemaal voor me he, dat jij die dames met kop en kont de deur weer uit werkt. Gelukkig was het niet nodig. Maar wel leuk dat je even een bedankje geeft aan de jonge dame. Doet een mens zo goed en jezelf uiteindelijk ook.
    Groetjes
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Peter,
    Kom weer eens even aanwaaien hier en zie dat je nog steeds de jonge meisjes kan laten blozen.
    Hoe is het met jezelf momenteel?
    Lekker weer nu zeker om te fotograferen?

    Groetjes,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ja, mijn ogen worden ook slechter dus wie weet had ze haar hoofd weg gestoten en kwam die kleur daarvan...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, ik zou er van opknappen hoor, als iemand dat tegen me zei. Leuk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.