maandag 22 april 2013

Radio het goede nieuws


Dat waren de woorden die de Here Jezus sprak toen Hij doelde op de komst van de Heilige Geest. Geen gewone maar grote blijdschap.
Veel christenen die zich zwaar plegen te noemen gaan door het leven alsof ze in citroensap gedoopt of in hun geval, gesprengd zijn. Alhoewel, veel christenen die zich lichter noemen ook!
Men kan zich afvragen hoe het toch komt dat men zo weinig blijdschap uitademt? Heeft het te maken met het feit dat het puur menselijk is de geboden Gods zwaarder te maken dan ze al zijn en derhalve iets van vroomheid te ervaren in een sombere christelijke levenshouding?
Promoot ik dan leve de lol en op naar het plezier als christenen? In meen dat een redelijk balans, zoals in alles in het leven een juiste houding mag zijn. Laten we ernst maken met de zonde, maar ook de vreugde smaken door de stem van de Heilige Geest die ons te binnen zal brengen dat Jezus genade op genade schenkt en meer….

4 opmerkingen:

  1. Hoi Peter,
    Wel, ik ben blij, niet geweekt te zijn,in citroensap, of misschien zelfs azijn hihihi.
    Ik ben dankbaar en gelukkig om een kind van de levende God te zijn, Jezus als Redder en Heer te hebben, en hoewel ik niet op de grond in katzwijm val, brul als een leeuw of andere gekke dingen doe, me geleid voel door de Geest van God. Een grote vreugde om die wetenschap te hebben, maar het leven is niet altijd lolbroekerij, lang leven de jubelstemming want ook wij maken onze momenten door. Soms enorme diepe dalen, en zo nu en dan grote hoogtepunten, en rechte wegen. Maar welke periode er ook is. Zijn Genade, steun, kracht, hulp en ga zo maar door, de wetenschap dat je mag naderen tot Hem in gebed, voor anderen en ook voor jezelf, en intense dankbaarheid mag hebben dat je weet dat anderen ook voor jou bidden..... Geweldig toch!!!
    Oeps ben ik nu dronken van de Heilige Geest??? Gedoopt in....
    Groetjes
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik meen dat mensen die vol zijn van Zijn Geest ook de opdracht hebben om toe te zien niet te vallen, maar te blijven staan in alle nuchterheid die ik in je woorden proef. Ik heb er meer mee dan het zweverige dat sommige mensen voor grote geestelijkheid menen te moeten zien doorgaan. Doe maar gewoon, dan doen we gek genoeg. Haha. Een groet van mij Wil en we gaan "gewoon" in alle rust door op de Heerbaan te wandelen...

      Verwijderen
  2. ik vindt altijd leuk u blogs te lezen heel gevarieerd en zonder meer heeft u veel bijbel kennis en u leest veel een heel scherpe mening over dingen

    soms willen we zonder meer vreugde hebben maar als de gezondheid blijft rollen spelen en lichaamelijke pijn...raak je soms moedeloos

    kunt u voor ons bidden..aub...we zijn bezig meer gaan bewegen fietsen en gezonder leven...helpt veel voor de lichaam conditie

    groetjes in gouda uit arnhem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja ik weet zelf (helaas) ook dat leven en lijden vaak hand in hand gaan. Ik denk bij ons lijden altijd aan de pruimenboom. Heel soms als hij een beetje staat te kwarren neemt de landman een scherp met en kerft een fikse wond in de barst van de boom. Of Hij steekt de wortels deels af. Het effect is dat de boom lijdt, maar vreemd genoeg juist daarom vrucht draagt. Ik denk dat God ons lijden laat overkomen juist omdat lijden ons vaak dicht tegen Hem aandrukt.

    Natuurlijk zal ik ook voor jullie bidden en vraag wat gezondheid betreft ook vrijmoedig gebed terug omdat ik ook tob met conditie. Het is altijd goed om te weten dat mensen over en weer voor elkander bidden. Bedankt voor je fijne woorden en een groet terug....

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.