vrijdag 8 maart 2013

Vreemde mailtjes...

Met alle respect en de mensheid, was ik genoodzaakt u te schrijven onder humanitaire gronden. Mijn naam is Martha Bardsley. Ik ben geboren in Sheffield, Engeland, ik was getrouwd met Carl Bardsley directeur ESPM Steel Ltd, Verenigd Koninkrijk.

We zijn getrouwd voor 36 jaar zonder een kind. Hij stierf vier jaar geleden na een Cardiothoracale Chirurgie. Onlangs heeft mijn dokter vertelde me dat ik niet zou leven voor de komende vijf maanden als gevolg van mijn kanker probleem (kanker van de baarmoeder). Voor mijn man stierf, hij gedeponeerd bij een bank de som van Ј 19,320,000.00 (negentien miljoen driehonderd en twintig duizend grote Britse Ponden).

Momenteel is dit geld nog steeds in hechtenis van de Bank. Nadat bekend mijn conditie heb ik besloten om dit fonds te doneren aan een Godvrezende broeder of zuster die dit fonds gebruik maken van de manier waarop ik zou hierin instrueren. Ik wil iemand die dit fonds zal gebruiken in overeenstemming met de wensen van mijn overleden man naar de minder bevoorrechte, wezen en weduwen te helpen. Ik wil ook een deel van dit fonds dat zal worden gedoneerd aan een humanitaire organisatie van uw keuze.

Ik nam deze beslissing omdat ik zou gaan voor chirurgie binnenkort. Ik heb geen kind dat dit fonds zullen erven, En ik wil niet dat dit geld moet worden gebruikt in een niet-goddelijke manier. Dit is de reden waarom ik het nemen van deze beslissing te overhandigen aan u dit Fonds. Ik ben niet bang voor de dood, omdat ik weet waar ik heen ga. Ik wil dat je me altijd herinneren in je dagelijkse gebeden vanwege mijn aanstaande operatie.

Als u deze e-mail aantrekkelijk, terug naar mij voor verdere instructies over de manier waarop het fonds kan worden overgedragen aan u.
 


Ik schrijf deze mail om u plechtig met het geloof dat u mij te helpen. God zegene.

Martha Bardsley


Nou mensen jullie lezen het, ik krijg dus de som van : 19,320,000.00. Ze worden steeds gehaaider....Wat is de opzet van dit soort geneuzel? Geen idee. Misschien weet iemand van jullie het....

8 opmerkingen:

  1. zijn nigeriaanen die meestal dat soort links sturen wordt steeds gekker kijk uit...geen bank rekening geven..

    bij mij is het ieder keer de cookies reclames en meer die aan de rechterzijde in onder de pagina te voorschijn komen

    ik snap niks van...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. als je een mailtje zou sturen krijg je weer een brief waarin staat dat de hele erfenis naar jou zal gaan. Daarna krijg je een 'officieel' schrijven van een notaris, dat om dit geld van de bank te kunnen krijgen, er eerst (bijv.) 1.000 waarborg moet worden betaald. Dus als je dat nu even doet krijg je daarna 19 miljoen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank jullie. Het is waar wat er geschreven wordt en ja heel veel van dit soort in het Nederlands rammelende teksten komen uit dergelijke landen en dat stelt de mensen daar helaas in een redelijk verkeerd licht. Ik ken er ook die heel fijn christen zijn, maar door dit soort zaken die schering en inslag zijn, krijgen we al snel dat een paar rotte appelen in de mand ook de anderen te schande maken en dat is niet fair.
    Nog erger is het dat ze proberen geld te krijgen door list en bedrog en de Here Jezus en het geloof in Hem als een opzet gebruiken om jou en mij te bedonderen. Ik weet dat de zwaardere christenen het woord: bedonderen als vloeken zien, maar als het onweert zeggen we ook niet het pruttelt maar het dondert en ik vraag mij altijd af hoe deze mensen het woord donderdag uitspreken?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, da's makkelijk rijk worden, zo ben ik ook schatrijk geworden, ik kreeg een mailtje van een meneer die een miljardenbedrijf had geerfd. hij moest alleen zorgen voor een goeie directeur, en hij had mij uitgekozen. Ik hoefde alleen mijn papieren op te sturen en een borg, ik geloof 500 euro, te storten.
    Zo kon ik CEO van een miljardenbedrijf worden. Maar ik heb bedankt, ik was al rijk door een Nigeriaan die mij toevallig kende en daar stond in het testament.
    Maar alle gekheid op een stokje, zulke mailtje lees ik niet eens, knal ze meteen weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik krijg om de haverklap van dit soort misleidende mails.....joost mag weten waarom...... Ik lees ze niet meer, maar ik delete ze meteen.
    Het is, zoals Appie al zegt, een heel gehaaide manier om je gegevens los te peuteren en voor je het weet wordt je bankrekening leeggeroofd. Of ze proberen je adres te pakken te krijgen en staan op een goeie (of kwaaie) dag aan je voordeur te rommelen.
    Nóóit op dit soort mails ingaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. enorm bedankt dat jullie je ervaringen gedeeld hebben! Ik ontving zojuist precies deze mail van martha en ik dacht; wat is dit?? ( en ja natuurlijk speelt onmiddelijk door je hoofd; wat kan er veel goeds gedaan worden met zo´n bedrag! en omdat "ze" er ons geloof bij trefkt durf je niet uit te gaan van een " grapje". dus nogmaals bedankt dat jullie je ervaring delen zodat ik weet dat ik hier verder geen aandacht aan moet besteden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tja leuk grapje en geloof mij, dit soort geldwonderen bestaan enkel in dromen. Men probeert op een listige manier geld te plukken over de rug van het geloof. Niets mee doen dus.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.