vrijdag 22 maart 2013

Valse leer


Vroeger werd mij geleerd dat ik de Heilige Geest moest zoeken. Naar Hem moest tasten en een relatie met Hem moest aanknopen, wat dat ook mocht betekenen?
Veel dikke boeken zijn geschreven die ons oproepen de Heilige Geest een centrale plaats te geven in ons geestelijk leven.

Hoewel de bijbel ons op tal van plaatsen leert dat de Heilige Geest ons zal onderwijzen en alles van het geloof te binnen zal brengen, zal de Geest Gods immer Jezus centraal stellen. Daarom zijn boeken als: good morning holy spirit van meneer Benny hinn een volkomen valse leer. Ze ontnemen ons het zicht om wie het werkelijk gaat.
De bijbel leert ons dat de Heilige Geest niet over Zichzelf zal spreken of Zichzelf centraal zal stellen in het geloof, maar dat Hij ons altijd op Jezus zal wijzen en Zijn volbrachte werk op Golgota.
Laten wij ons derhalve niet op een dwaalspoor laten brengen maar in alle rust Jezus voetspoor volgen.

5 opmerkingen:

  1. Ha Peter. Nog steeds druk met verhuizen alhier. Dus even wat minder aan het bloggen.
    Ach ja, daar noem je er ook één. Pastor Benny, de über valse profeet. Moest een klein decennium geleden dit boekje ook per se lezen van een charismatische voorganger. Kon er niet warm van worden.
    Helemaal waar, de Geest zal ons altijd op JEZUS wijzen!
    Alvast een goede "Palmzondag" gewenst! Jezus leed en stierf, ook voor jou en mij. Laten we Hem en Hem alleen volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach ja Hans Benny de clown in zijn witte pak, als dat christen zijn is, stop ik er direct mee. Ik ga over mijn nek van die man...

      Verwijderen
  2. We moeten alles toetsen maar nooit spoten over de heilige geest...en ook niet over Benny Hinn ik heb mijn twijfels...hij is hier in rotterdam jaren terug geweest...maar we weten nieti ...hij preek Gods woord over de hele wereld. sommige dingen hou ik me mond liever dicht

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad Gods Geest leidt ons altijd tot Jezus Christus!!!

    BeantwoordenVerwijderen

  4. Clint Eastwood23 maart 2013 01:17
    Wijs alles waar je niet zeker van bent, kan je beter niet uitspreken. Ik voor mij walg van die bedrieger.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.