dinsdag 12 maart 2013

Poesje mauw...


De poes van een van de buren zat de hele nacht vreselijk te janken omdat ze last van haar eigen poesje had. Nou vind ik het tot daar dat je een poes niet laat helpen enkel vind ik het een beetje makkelijk om dat beest dan in de nacht naar buiten te bonjouren en de zegen na. Ik bedoel: als jij dan zo gaarne jonge poesjes wil, houdt die poes dan lekker even binnen van je want een ander doet geen oog dicht en kan midden in de nacht met een emmer water gaan lopen klooien. Dus mensen met een poes met zin, houd um lekker binnen dat houdt de gang er in. Vrede op aarde. Ik zet voor de zekerheid mijn houten klompen om de hoek en in geval van nood weet ik zeer wel te gooien. Of uw poes dat prettig vindt is van een andere orde, maar alles liever dan dat ik de volgende dag door gebrek aan nachtrust zelf een kater overhoud…

4 opmerkingen:

  1. Hoi Peter,
    Ja fijn is dat he dat de dieren van een ander jou overlast bezorgen. Wij hebben verderop een buurman, heeft drie katten drie honden en op zolder woont nog iemand in en die heeft twee honden. De buurman zijn honden blaffen om de haverklap 24/7 en een hond van zijn bewoner jankt als zijn baas werken is. Zijn katten sch.ijten onze tuienen onder ook bij buren terwijl onze katten binnen zijn en het netjes in de bak doen. En jij mag dan mee genieten van zijn beestenboel.
    Maar ja, wat doe je er aan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh vreselijk en ik ben toch al zo'n lichte slaper. Ik snap mensen niet hoor. Als je een dier neemt, mij best maar zorg dat er geen overlast van komt. Dan wonen mensen in een heel klein huisje en dan twee kalven van honden erbij. Dan denk ik: neem een kanarie. Ik ben er klaar mee....

      Verwijderen
  2. Wij hebben 3 katten en die zitten 's nachts binnen en overdag in een tuin, die lijkt op een detentie centrum. (een kat binnen je tuin houden is voorwaar geen sinecure) Je kunt het gewoon niet maken dat die lievertjes bij een ander de tuin omspitten, dat doen ze maar lekker bij ons.
    Grts Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wij hebben een heel grote tuin en naturlijk poepen de katten uit de omgeving in je tuin. Ik heb daar nooit een woord over vuil gemaakt want ik wil niet op iedere slak zout leggen. Overdag mogen ze van mij gillen tot ze een ons wegen maar mijn nachtrust is mij heilig en dan denk ik, van wie die kat(ten) zijn, die horen dat ook en liggen lekker onder de wol te lachen om hun poes.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.