woensdag 6 maart 2013

Naar de hel

Om deze foto kreeg ik een boze brief van een vrouw die meende dat een kind op de trap van de preekstoel pure heiligschennis is. Ik zou om deze foto naar de hel gaan. Alles liever dan waar deze vrouw heengaat, denk ik maar. Want een kind op de preekstoel zegt meer dan 10.000 predikanten hun hele leven kunnen zeggen. Ik schreef de vrouw of zij wel besefte dat ze een beeld ja een afgod maakte van de stomme houten verhoging die jaren geleden nog in het bos stond als boom waar de zwijnen tegenaan pisten. Ze had er geen boodschap aan en vond mij een hooghartige pummel die geen enkel respect heeft voor wat zij het heilige noemde. Soms moet je wel eens heel, heel diep zuchten als kind van God....

6 opmerkingen:

  1. vroeger stond een prediker op een kist of op een boerenwagen al naar gelang wat er in de buurt was. niks heiligs het was gewoon dat iedereen de spreker kon zien basta dat was alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Triest hè. Kan me ergens voorstellen dat die 'crocs' verboden worden, haha. Maar wat een leuk plaatje. Een prachtig meisje op een houtbesneden kanseltrap. God ziet de kinderen. Kinderen zien vaak met 'kinderlijke' wijsheid God. Volwassen mensen die God niet zien, zien enkel zelfverzonnen wetten en regels.. Allemaal angst.
    De Zoon maakt werkelijk Vrij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldige mooie en lieve foto, Peter. Deze foto straalt meer heiligheid af, als die rare opmerking van desbetreffende eehm, 'mevrouw'.
    Laten wij maar heerlijke boerenpummels en boerentrienen zijn met elkaar, wij hebben de opgestane levende Jezus Christus leren kennen in onze levens.
    Hopende dat zo'n vrouw ook ooit nog Hem leert kennen, waar het in het leven om draait. Dan heeft ze het niet meer over 'heiligschennis', over kanseltrappen, en dat onzin nog meer.

    Liefdevolle groet, Peter en Paula, en ieder, van mij, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet de preekstoel, niet het gebouw is heilig. Maar de kinderen Gods zijn heilig. Ik moet altijd glimlachen als de RK kerk weer iemand tot 'heilige' verklaart.

    De Enige Die dat doet (en kan doen) is de Here God en Hij verklaart IEDER mensenkind die het offer van de Heer Jezus aanneemt, tot 'heilige'.

    Prachtige foto! Ik weet zeker dat de Heer net zo veel van dat meisje houdt als ze op een bar zit of op een schommel.

    groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooie en ware zin, Kees. Het maakt niet uit waar zo'n meisje zich bevind, de Heere houd van haar, en daar zit het geheim in.

    Hartelijke groet, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Peter,

    Wat erg toch, dat mensen een ding heilig verklaren. Een trap, my goodness. Zo een kind, waar God zo veel plezier in heeft, kijk toch naar dat bekkie, zo een lach van oor tot oor. Dit is het mooiste wat er is.

    Ik vind de foto geweldig, mooie trap trouwens hihihihihihi

    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.