zondag 31 maart 2013

Is de hedendaagse Jezus nog wel de ware Jezus?


Komt tot Jezus en Hij zal je maken. Hij zal je bevrijden. Hij zal je innerlijk herstellen. Hij zal je maken tot wie je werkelijk bent!
Hij zal je gaven geven om mee te werken. Een lichaam dat blaakt van gezondheid. Hij zal je omarmen met Zijn liefde. Hij schenkt je het eeuwige leven en overvloed.
Kom tot Hem die je een huis in de hemel aan het bereiden is. Hij zal je alles geven om gelukkig te zijn.
Om een geslaagd mens te worden.
Hoe groot je noden ook zijn, Hij wil er voor je zijn.
Kom tot het wonder van het evangelie.
Het gaat om jou. Hij heeft jou op het oog. Hij wil er voor je zijn en je uit de put halen. Hij staat de hele dag voor je klaar. Waar wacht je nog op?

Zomaar wat termen die ik in de loop van mijn christen zijn voorbij heb horen komen.
In zekere zin bijbels te noemen maar ergens wringt het.
Waar is de Jezus gebleven die ons oproept tot bekering?
Tot verootmoediging? Tot berouw?
Waar is de Jezus gebleven die toornig was over onze schijnheiligheid? Waar is Hij die riep:”indien gij u niet bekeerd zult gij verloren gaan?”
Ik ben zo bang dat er in veel samenkomsten een geheel andere Jezus word gepredikt. Jezus zelf waarschuwde ons voor de komst van valse Messiassen. Hebben we er zo zoetjes aan niet zelf ook een valse van gemaakt?

5 opmerkingen:

  1. Toch heb ik dat liever dan dat men alleen maar oproept tot bekering. Hoeveel mensen zijn er de kerk niet uitgejaagd juist door dat men juist alleen daar de nadruk oplegde ( op zonde en slecht zijn, wat je ook doet).

    Een combinatie van beide is natuurlijk het ideaal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat daar waar je uitkomt of kerkt ook een duit in het zakje doet als het om gevoel voor nadruk gaat en ja, als men je enkel maar als zijnde een brandhoutje voor de hel beschouwt zit er zeker iets fundamenteels fout...

      Verwijderen
  2. Hoi Peter,
    Inderdaad, het lijkt wel een promotie activiteit voor een nieuw programma wat gegeven gaat worden. En een super rooskleurig beeld wordt er geschetst alsof je nooit geen ziekte problemen ellende armoede narigheid en weet ik veel wat nog meer, mee zal maken.

    Nergens wordt er meer gesproken over de bekering en dat Jezus Christus de weg tot de Vader is. Dat we geestelijk opnieuw geboren moeten worden en inderdaad berouw moeten hebben voor onze zonden.

    Het wordt afgespiegeld als een of ander cadeautje wat je in de kerk (lees gebouw) kan halen, open moet maken en hoppaaaaaaaaa je bent gered en een geweldig leven ligt er vanaf dat moment voor je klaar.

    Ik heb een geweldig leven gekregen vanaf eerste Pinksterdag 1991. Een leven waarin ik zo rijk ben, rijk van de wetenschap, dat ik nooit meer alleen ben. Nooit meer eenzaam hoef te zijn. Mijn problemen niet alleen hoef te dragen maar ze bij Hem mag brengen en weet dan dat ik wijsheid zal ontvangen om er mee om te gaan.
    Vertrouwen moet hebben dat wat er ook op ons pad komt, we door die periode heen zullen komen.
    Dat wat ik ook mankeer, ik de kracht ontvang, om het te dragen.
    Dat de tranen die ik huil in moeilijke momenten, gezien worden en ik weet me getroost door Zijn Liefde.

    En soms is het zwaar, echt zwaar en zie je het even niet, maar dan is er weer een preek, een blog een lied die je op beurt. Troost geef, steun en bemoediging.

    Nee niet iedereen heeft er een valse Jezus van gemaakt Jezus was is en blijft in eeuwigheid dezelfde. Onderzoek dat wat je hoort in preken, onderzoek dat wat men beweert.
    Neem niet klakkeloos alles maar voor lief aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben het helemaal eens met Wil. Ook ik ben een rijk mens geworden vanaf 1 januari 1995. Het moment waarop ik besefte dat ik een zondig mens was en Jezus nodig had om verzoening te kunnen ontvangen met mijn hemelse Vader.
    Heb ik daarna een leven van gezondheid gekregen? Nee.
    Heb ik daarna een leven zonder zorgen gekregen? Nee.
    Heb ik daarna een leven zonder tranen gekregen? Nee.
    Heb ik daarna een leven gekregen met de wetenschap dat de Heer altijd bij me is, wat er ook gebeurt? JA.
    Ben ik Hem eeuwig dankbaar voor wat Hij voor mij heeft gedaan? JA.
    Wil ik Hem volgen en dienen zolang ik leef? JA.
    Weet ik zeker dat ik na dit aardse leven samen met Hem in de hemel mag zijn en God de Vader tot in eeuwigheid mag loven en prijzen? JA.
    En dit is het leven dat ik nu heb, met al z'n moeite en dingen die ik niet begrijp, en meer kan ik er niet van maken. Maar ik kan wel uit de grond van m'n hart zeggen: Heer, ik loof en prijs U elk moment voor dat wat U voor mij heeft gedaan. U heeft mij gered van de dood en U heeft mij een eeuwigheid met U gegeven. Dank U dank U dank U....AMEN!!

    BeantwoordenVerwijderen

  4. Clint Eastwood1 april 2013 04:36
    Zo beleef ik het dus ook Wil. Er wordt in de gemeente soms erg op je gevoel gespeeld en of het altijd wel even bijbels is lijkt van ondergeschikt belang. ALs het maar een beetje aansluit bij een uit zijn verband getilde bijbeltekst is het oke en duurt het niet al te lang of men geeft er een workshop over waar ik de kriebels van krijg. Jezus als instant handleiding in een workshop samengeperst tot: hoe ontvang je de gave van Gods Geest in zeven stappen...." Gooi maar in mijn pet.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.