dinsdag 12 maart 2013

And the Lord said to me...


Een van de zaken die mij het allermeeste tegenstaan is: als er een prediker komt die vertaald moet worden. Nou hebben we dat in de gevestigde orde zeer zelden maar in mijn evangelische en Pinkstertijd kwam er regelmatig een spreker die de een of andere bijzondere gave meende te bezitten om de gemeente te dienen. Vaak profeten die niet veel verder kwamen dan de gemeente te vertellen dat we in Gods ogen allemaal een bloem waren. Of men zag een blik fruit al dan niet op zware siroop en wij vormden tezamen een voor de Heer onweerstaanbare fruitsalade. We hadden er ook eens eentje die zag ballen gehakt in een pan en toen werd het mij te dol en ik riep met luider stem:"Zeker niet gegeten vanmorgen!"
Dat word je niet in dank afgenomen natuurlijk maar is wel erg leuk achteraf. Wat mij opvalt is dat heel veel christenen heel snel voor waarheid aannemen wat die man daar staat te verkondigen. Wat ik al niet in de naam van "The Lord" heb horen beweren! Men kan er een boek mee vullen. "Uw huwelijk zal weer herstellen, uw gezondheid zal in de naam van Jezus terugkomen, uw financiële zorgen zullen snel voorbij zijn, ja dit meisje is met wie u trouwen moet in Jezus naam, Genees, genees, genees in Jezus naam, Ik verbreek die geest van zwakte, ziekte en verdriet in Jezus naam, ik zie dat u de zending in zult gaan en een machtige strijder voor de Heer zult worden, u zult weer horen, zien, het is Israels eigen schuld dat ze vergast zijn, hadden ze maar niet moeten roepen:"Zijn bloed kome over ons en onze kinderen, De Heer zegt u zit te vast aan het woord dus werp uw bijbel op de grond en trap erop. Trap erop! Trap erop."  

Ik blijf vaak met een gevoel zitten alsof er ergens tussen de regels van de bijbel iets bijzonder essentieels verloren is gegaan. De letters lijken soms nog wel te kloppen en toch is er iets veranderd. Maar wat?

2 opmerkingen:

  1. De mens probeert God in een doosje te stoppen. En maar duwen...... En ja, het geschied alles met 'onderbouwing' van bijbelteksten. Maar God heeft ons de Bijbel niet gegeven om ons eigen gelijk te halen of om hokus pokus spelletjes te spelen, dacht ik. Wel om te laten zien wat een Machtig, Rechtvaardig en goede God en Vader Hij is! De rest is gissen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gods Woord verandert niet dus daar zit 't 'm niet in. Ik denk dat er teveel 'tussen de regels door' wordt gelezen, in plaats van Gods Woord als waarheid en onfeilbaar te accepteren. Tja, gebrek aan (Gods)kennis.......

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.