zaterdag 2 februari 2013

Zomaar een droom


Droomde vannacht dat ik in een heel bijzondere kerk zat. Er waren massa’s in het zwart gekleed gaande mensen. Iedereen nam plaats en ik ook.

De voorganger riep met luide stem dat de groep die aan het avondmaal mocht, kon blijven zitten, de anderen moesten plaatsnemen naast hun stoel. Er liepen twee bouviers die bewaakten of mensen zich daar wel aan hielden. Een kwam met zijn harige snuit grommend vlak bij mijn gezicht.

Dromen verlopen van de hak op de tak want een ogenblik later liep ik met een zwaar gehandicapt meisje in mijn armen naar buiten omdat de opname van de gemeente zou plaatsvinden. Het volk dat met het avondmaal bezig was ging daar gewoon mee door, maar de mensen die overal op de grond zaten, stroomden naar buiten met hun handen in de lucht. Het meisje lieten ze voor wat het was en ik had haar voorzichtig opgenomen van de grond.
Ze hing nu als een slappe pop in mijn armen, maar zodra we buiten waren begonnen wij op te stijgen en vlogen boven de kerk. Iedereen wees ons na en ik zag nog juist dwars door het dak heen dat de kerk voor het grootste deel nog altijd met de sacramenten bezig was terwijl de dominee van het preekgestoelte riep:”We hebben geen tijd om mee te gaan Heer, we komen later wel.” Het gehandicapte meisje in mijn armen veranderde plotseling in een engel die ik niet langer droeg maar zij droeg mij.

Zomaar een droom waarvan je je afvraagt wat dit te betekenen heeft?

4 opmerkingen:

  1. Misschien een voorzeggende droom Peter. Er zullen veel Christenen zijn die 'bezig zijn' met 'Christen zijn' maar die de Heer Jezus absoluut niet verwachten. Soms kijken ze ontsteld, soms medelijdend als je praat over de wegrukking van de kinderen Gods.

    Diep triest vind ik dat, want die wegrukking is de zalige hoop waarmee we elkaar mogen bemoedigen en troosten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik verbaasde mij erover dat er massa's christenen zijn, die helemaal niet in de opname van de gemeente geloven. Er zijn er zelfs die menen dat wij reeds in het 1000jarig rijk leven. Zet eens een wolf bij een lam en je weet het, zou ik zeggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi droom Peter toch (hoewel ook ergens triest natuurlijk). Reactie van Kees is raak. Onze enige hoop, onze grootste hoop is de opname waar we elkaar inderdaad telkens aan mogen herinneren en bemoedigen toch?! De Heer tegemoet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En dat is geen bedrog of een droom want....Hij komt..

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.