donderdag 7 februari 2013

Ongelovige vrienden

Massa’s mensen hebben slechts christelijke vrienden. Zelfs buren die anders geloven of op zijn ergst in een andere kerk zitten worden niet toegelaten tot de kring der vrienden. Veilig beschermen ze hun leven door een muur van gelovigen om hen heen te scharen van mensen die de Heer zeggen te kennen. Wij voor ons hebben veel vrienden en buren in de straat waar wij graag mee omgaan en goed contact mee hebben. We hebben het op een avondje visite niet over het geloof maar over alledaagse zaken die ons binden. We beseffen niet beter te zijn, enkel vergeven zondaars. Helaas, ik zeg het met nadruk, wordt er op dit vlak nogal een vreemd beeld weergegeven door veel mensen die ter kerke gaan. Enkel de “hunne” zijn welkom, de rest wordt toch op zekere afstand gehouden. Is dit wel geheel zoals de Heer het bedoelde? Kunnen wij vriendschap hebben met mensen, ook al geloven zei niet (op de wijze) waarop wij dat doen?

6 opmerkingen:

  1. Natuurlijk kan dat! Jezus ging ook om met hoeren, overspeligen en tollenaars. Nou wil ik niet zeggen dat alle ongelovigen dat zijn, begrijp me goed!! Maar waarom zouden we alleen maar om moeten gaan met medegelovigen. En weet je.....er zijn menig ongelovigen waar ik liever mee omga dan met sommige gelovigen (ssssssttttt, niet verder vertellen hoor, anders word ik daar op afgerekend hihihi!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn beste vrienden zijn Christenen, maar dat is niet bewust gekozen. Wel leer ik steeds meer niet-Christenen kennen. Zou niet weten waarom we alleen in christelijke cirkels zouden moeten leven. En bovendien, hoe kan je getuigen als je nooit niet-gelovigen ontmoet?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Getuige zijn van Jezus in je daden en niet met woorden naar niet-christelijke vrienden! Helemaal goed! Wij hebben ook een aantal ongelovigen in de vrienden/kennissen/familie kring en daar ben ik heel blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ahum José, volgens mij zijn er ook overspelige christenen en christenen die de belasting lichten en zelfs aan hoererij doen. Niemand is inderdaad beter dan een ander. We leven als christen toch enkel uit genade! En hopen van harte dat die genade ook het leven van de niet-christen mag raken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Matttanja, maar ik heb het niet over de zonden die alle christenen kunnen begaan en dat er altijd een weg terug is naar de Heer. We hadden het hier over het kiezen van je vrienden en of dat dan altijd mede-gelovigen moeten zijn.

      Verwijderen
  5. De vraag komt op of een overspelige wel christen is gebleven? Ik bedoel, als we die lijn doortrekken, krijgen we dan niet zoiets als dat er ook een christelijk bordeel bestaat?

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.