donderdag 21 februari 2013

Mannen verwijven en wijven vermannen


Nou ja, dat was zomaar een gedachte die bij mij opkwam. Nadat de baarden en snorren binnen de kerken in de christelijke ban gingen, zijn we alleen maar verder afgegleden. De moderne man moet make-up en crème gebruiken, ruikt okselfris en is glad als een aal geschoren zodat zijn vrouw zich niet prikt aan de stoppels als de stumper het een keer overslaat.
Het is nog niet dol genoeg, na de schaambeharing moet ook de borstbeharing eraan geloven. De moderne vrouw houdt van een man met jongensachtig lichaam, zo spiegelt de media ons voor. De bodyshavers gaan als zoete broodjes over de toonbank en de stumpers van mannen staan elke week uren voor de spiegel om hun meest intieme plekjes te ontharen.

De dames daarentegen laten hun fraaie lange haar, waarvan de bijbel toch zo duidelijk zegt dat het haar sieraad is, afknippen en gaan met jongenskopje door het leven. Ik ken al vrouwen die ik al tien jaar niet meer in een leuke rok of jurk heb gezien. Broeken zijn het! Het wachten is op de crème die de borstbeharing bij de dames verwezenlijken kan.
Ik persoonlijk betreur deze hele gang van zaken zeer. Ik houd van vrouwen met een vrouwelijke uitstraling. Ik vraag mij af als God ons zo duidelijk heeft geschapen met deze puur mannelijke trekken, Hij daar niet een zekere bedoeling mee had. Misschien hebben wij daarom vrouwen op de preekstoel gekregen en huismannen achter het aanrecht. Maranata!

8 opmerkingen:

  1. Je moet toch toegeven Peter, dat dat jurkje die meneer heel goed staat! Hahahaha

    ik heb me altijd afgevraagd waarom mannen hun baard afscheren, maar nooit hun wenkbrauwen. De wenkbrauwen heeft God zó bedoeld maar de snor en baard niet?

    Gelukkig heeft mijn vrouw mooi grijs lang haar. Een sieraad!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha die loopt altijd in Gouda Appie (rare stad hoor) Hij/zij heet Nico. Hun wenkbrouwen? Nooit over nagedacht maar ja, goed punt. Mode wellicht. Mooi grijs is zeker niet lelijk maar in de ogen van God ook een teken waar we respect voor mogen hebben..

      Verwijderen
  2. Een onderwerp naar m'n hart.
    Ik hou van de prachtige verschillen die God aan mannen en vrouwen heeft gegeven.
    En ik hou van een échte vent (mijn eigen man is er gelukkig één) die mij de ruimte geeft om echt vrouw te kunnen zijn!
    Weet je wat ik ook fijn vind? Dat hij het huishouden aan mij over laat. Zo kan ik het echt zien als m'n baan waar ik veel voldoening uit haal.


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eindelijk een echte vrouw aan de lijn. Goed van mij mogen ze best de broek eens aan, maar zoals je al aangeeft is het toch prachtig zo'n vrouw in haar vrouwzijn? Huishouden, oke ik help mee, maar grotendeels berust het op Paula die ik niet voor de voeten moet gaan lopen. Het is haar ding en ze is er trots op. Het is ook aan haar hoe ze het huis aankleed. Ik kan dat wel, maar moet me daar niet in mengen. Als ik mij daarmee ga bemoeien dan heb ik het idee haar te weinig ruimte te geven want ze doet haar ding zeer wel. Ik ben er voor het andere werk: schilderen, spitten, grote klussen en neen, ik draag er geen rokje bij...

      Verwijderen
  3. Mooi om te lezen dat ook jouw vrouw trots is op haar huishouden.
    En spitten met een rokje aan...ik zie het al voor me :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook een echte rokkenmens. Houd helemaal niet van broeken, vind die panty's voor in de winter al beroerd. Huishouden is niet nummer 1 en manlief helpt tegenwoordig goed mee, sinds mijn rug het begaf, maar o wat ben ik blij dat ik vrouw ben. Straal ik dan ook graag uit! Maar aaa! Borsthaar voor vrouwen??? Heb je al aan die jeuk gedacht die pasgeboren baby's dan ondervinden? Gelukkig wist God wat goed was!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik doe sinds ik thuis ben komen te zitten veel in het huishouden. Mijn vrouw werkt keihard in de thuiszorg, dus vind ik het wel zo eerlijk het huis aan kant te houden. Koken en de was doet mijn vrouw, dat kan ze veel beter dan ik, maar stoffen, bed opmaken, stofzuigen etc. doe ik. Soms draag ik daar een leuk jurkje bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zonder onderbroek? Haha Nico schrijft (de man op de foto) dat hij geen ondergoed draagt. Lekker en dan een windvlaag...Ik hoor de doedelzakken al spelen...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.