maandag 25 februari 2013

Al het vet is voor de Heer


Inmiddels 5 kilo afgevallen en dat zonder echt te lijnen. Enkel geen snacks meer eten in de avond. Ik wil eigenlijk nog meer gewicht kwijt maar de eerste 5 kilo zijn er af en deed het pijn? Neen het was betrekkelijk eenvoudig. Ik kocht een nieuwe theekan en vulde die rond de klok van zeven uur en de gewoonlijke frisdranken vervangen door thee. Koekje nam ik er wel gewoon bij.
Als je ziet wat een mens wekelijks opeet, verbaast het mij nog dat er zo weinig wordt omgezet in vet. Vanmorgen naar de Aldi geweest in Moordrecht en we zien dat ik toch 35 kilo aan boodschappen heb gekocht. Trek daar nou eens 5 kilo vanaf en je houdt 30 kilo voedsel en drinken over wat wij toch heus met z’n tweeën in een weekje opeten en opdrinken.
Nog een paar weken dan komt de lente weer tevoorschijn, naar ik mag hopen en dan zou het mooi zijn als ik er nog een paar kilo af kon krijgen. De kreet: ‘al het vet is voor de Here,”is er dan een waar ik mij niet meer achter behoef te verschuilen. Hoewel het op je buik het lastigst weg wil smelten.  Ik heb onderhand lichthonger. Een intens verlangen naar het zonlicht op mijn ogen. Maar daar wordt een mens gelukkig niet vet van, wel bruin….

10 opmerkingen:

  1. Lichthonger, dat herken ik wel ja. Goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. soms heb je toch weleens z,on vettig zonnetje,ik weet het niet....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moet ook een kilo of 5 kwijt, maar wil maar niet lukken. Zal blij zijn als het lente is, begin nu echt zin te krijgen in een beetje zon en warmte. Vandaag wil het niet erg meewerken allemaal, hotmail ligt eruit en de fotohost waar al mijn foto's staan is ook niet thuis. Kan dus niet mailen en op mijn log staan geen foto's. ik ga maar effe een middagdutje doen, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja Peter, voor je buik zal je toch je buikspieren aan het werk moeten zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een misverstand dat ik ok jaren had. e maakt je spieren wel sterker door ze te trainen maar vet moet toch echt door afvallen gebeuren en door de buikspieren te trainen los je helaas het vet niet op (in mijn ervaring) misschien dat anderen andere ervaringen hebben, maar ik mot gewoon op de snacks blijven letten...

      Verwijderen
    2. Heb volgens mij wel eens gelezen dat als je gewoon je buikspieren een beetje traint je het vet inderdaad in spieren omzet en die wegen dacht ik zwaarder dan vet, maar als je langdurig oefent (goed te keer gaan) dan verbranden die spieren het plaatselijke vet. Goed op de snacks letten doet je inderdaad wel afvallen maar als ik dat bijvoorbeeld doe krijg ik van die ingevallen wangen en mijn (mini-)buikje blijft gewoon.

      Verwijderen
  5. Gefeliciteerd! Dat is nou een voorbeeld dat ik moet gaan volgen!
    En zin in het voorjaar, ja dat heb ik ook.
    Hartelijke groeten uit een grijzig Engeland
    ada

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja, die lichthonger herken ik Peter. We zijn denk ik allemaal de winter wel zat. Ik begroet elk sneeuwklokje en laatst zag ik een heleboel paarse crocussen. Nog even!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo allemaal, lente, zonneschijn, bloemen, we hebben er allemaal zin in.
    Hier even een klein voorproefje.

    http://www.youtube.com/watch?v=yZUKA1gK4b4 copieren en op de googlebalk plakken.

    Ik weet het Peter, heeft niet helemaal met 5 kilo te maken, eehh, hoewel...met heerlijk weer naar buiten, in de lente, gaan de kilootjes ook verdwijnen hoor, hahaha. Succes verzekerd!!!

    Voor ieder een fijne dag, en liefdevolle groet, van mij, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Peterrrr,

    De lever van de mens is een vetverbrander als het goed is,maar we krijgen teveel troep binnen sloten koffie,nicotine kleurstoffen e-nummers alcohol,suiker allemaal gifstoffen onze levers zijn niet bezig met vetverbranden maar gifstoffen afbreken,dus let op wat je eet en drink,beperk alcohol en koffie,frisdrank ect en dan zal de lever weer vet gaan vebranden..............

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.