donderdag 3 januari 2013

Welterusten "pa"


Niet zo heel lekker geslapen vannacht. Het gedoe met pa speelde door mijn hoofd. Ik kan nu eenmaal slecht onverschillig staan in een dergelijke kwestie, maar om nog iets van de persoon die ik ben over te houden, beter afwachten of hij misschien nog weer terug zal bellen om te zeggen dat het weer is toegestaan om langs te komen. Anders is er de kans dat het enkel erger wordt (als ik nu gewoon weer langs ga) met hem en hij helemaal geen enkel blad meer voor de mond neemt als het gaat om schelden en tieren.
Ik droomde vannacht dat ik in de hemel was. Ik voelde mij heerlijk vrij en intens gelukkig en bovenal geborgen. Alle mensen leefden in de holte van de hand van God die zich als een oneindige ruimte tot in de verte uitspreidde. Het sterke gevoel dat alles toch een doel had, hing als een warm deken van troost over de mensen. Al hun onbegrepen pijnen, moeiten en verdriet, veranderden daar in kostbare bloemen die een hemelse geur lieten rondgaan die overal in het hemelse land te ruiken was. Daarnaast lag het besef van de eeuwigheid over alles in de hemel. Mijn hele leven op aarde bleek slechts een druppel in een waterval van tijd.
Foto Peter 32 jaar

4 opmerkingen:

  1. Niet zo gek dat het gedoe met je pa rond bleef spoken in je hoofd.
    Geweldige droom had je Peter!

    Groet,Marga

    p.s. Laat je hier ff weten of je nu weer op mijn blog kan komen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi beeld Peter. Dat geeft misschien moed om door te gaan.
    Sterkte....
    Grts Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat prachtig omschreven......ik kan zo intens verlangen naar een hemel waar het zo wondergoed toeven is.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whow Peter, wat een geweldige droom heb je gehad, en dat ondanks de gebeurtenissen met je vader. Kan me wel voorstellen dat het in je hoofd blijft rommelen er door.
    Sterkte kanjer.
    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.