donderdag 10 januari 2013

Relatieproblemen


Je hoort niet anders in onze tijd. Op de radio zei men dat ruim 25% van de gehuwden later scheidt. Eerst meende ik dat het met een lange “ij” was, maar dat voegt niets toe en dan hebben we het over 100%, maar dat terzijde.
Huwelijkscursussen geloof ik niet in.
Daarnaast zijn er veel en dikke boeken geschreven over een gelukkig huwelijk en ook daar twijfel ik ernstig aan.
Veel ongelukkig gehuwde mensen verliezen zich in weelde, dure vakanties, een tweede huis of soms zelfs, als de Heer het zegenen wil, het verkrijgen van veel kinderen.
Ik voor mij heb ontdekt( ik kan alleen voor de man spreken) dat echte mannen, u weet wel, met wat haar op de borst en rug,  pas echt gelukkig zijn in het (huwelijks) leven, als ze een oude schuur hebben.
Onnodig te vermelden dat het terugvoert naar de tijd dat de man, toen nog een kleuter, van mama altijd zijn kamertje op moest ruimen en daar geen zin in had.
Die oude schuur waar hij zich compleet in thuis voelt, en waar alle rommel gewoon kan blijven liggen zoals het ligt. De echte man voelt zich te midden van deze bende geheel en al op zijn gemak en put daar zoveel levensgeluk uit, dat het huwelijk een zeer positieve stimulans verkrijgt. Dus dames, wil je echt iets doen om je huwelijk fris en sprankelend te houden, werp dan al je boeken over huwelijkstherapieën in de open haard, geeft die vaak zeverige persoonlijkheden die marrige coures aanbieden de zegen na en uw man een eigen oude rommelschuur. Hij komt er herboren uit. Het stimuleert zijn seksleven, hij lacht meer, zoent intenser en bovenal zal hij u op handen dragen. De geur van wagensmeer en de zwarte randen onder zijn nagels moet u hem vergeven….

15 opmerkingen:

  1. Tjonge.....nooit geweten...... Het draait dus allemaal om een SCHUUR en om het MOGEN MAKEN VAN ROMMEL en ZWARTE ROUWRANDEN ONDER DE NAGELS...!!!!
    Róóóóób!!! Ga de schuur in en begin wat aan te rommelen, ons huwelijk heeft een update nodig!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou gaan we praten JOse. Hup in de schuur met die man....

      Verwijderen
  2. Dank je wel! Ik ga snel een ouwe schuur kopen!! :-)
    Maarre, soms helpen boeken wel, om elkaar wat beter te begrijpen. En de verschillen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wijs, stop hem maar in de schuur, Wedden dat het beter gaat...

      Verwijderen
  3. er zit wel wat in: een ruimte waar je lekker kan rommelen. Ik heb het geluk om een garage te hebben die aan het huis is vastgebouwd.

    Leuk die twee brommers, een tomos en een Puch? De kikkerbek heb ik ook gehad. Hen je ze zelf in zo'n mooie staat teruggebracht? En wat staat er onder het zeil op de eerste foto? Of is dat je Harley?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien moeten wij samen als rebelse niet met de "christelijke" mode meegaande mannen broeders een op die twee puchs stappen Kees en er een leuke dag van maken. Misschien woon je wel in de omgeving?
    Ja de oude HD staat warm onder een kleedje. Dat doe je als je haar liefhebt. Jaja, haha....Neen puchs zo gekocht en onderhouden. Even een schopje en ze lopen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik woon wel in de omgeving, maar dan wel die van mij... De Krimpenerwaard ligt volgens mij wel een stukkie van Assen af.. Ik heb vorig jaar weer een Honda motorfiets gekocht na drie jaar bromscooter voor woon-werk. Daarvoor had ik een Suzuki Intruder maar eigenlijk vond ik dat zo lomp om mee te rijden. Nu heb ik het tegenovergestelde: een 250 cc. Maar het gaat mij om de lol van het rijden zelf. Ik rijd niet hard maar geniet er wel vreselijk van.

      Verwijderen
    2. Herkenbaar Kees. Ik moet zeggen dat de HD ook te lomp is om "even" te pakken. Die puchjes rij ik veel meer op en tot mijn schaamte het meest op de fiets. Ongeveer 8000 km per jaar op de fiets, 800 op de brommer en 80 op de Hd.
      Iemand kan zeggen: verkoop die motor fan en daar zit wat in maar dan staat er 6500 op de bank en dan?
      Jammer te ver uit elkaar maar mocht je ooit in de buurt zitten, langskomen hoor.... Goudseweg 26

      Verwijderen
  5. Peter, dit is het helemaal!! Ik had ook genoeg van dat gezeur over "werken aan je relatie" .. Gelukkig had een maat van me een motorzaak, ik heb daar heel wat vrije tijd in door gebracht. Gelukkig heb ik boven m'n kamertje dat vol staat met oude computers, versterkers en gitaren. Zo vol dat ik alleen er nog maar in pas, heerlijk!!! Binnenkort wordt het weer wat warmer, dan pak ik de motor (BMW, jawel!) en zoef ik weer over's-Heren wegen. Is ook goed voor de relatie, trouwens. Heerlijk, wat een rust!!! Jack2

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kijk dat bedoel ik nou. Lekker je plekje en dan maar klooien aan van alles en niets. Een man heeft dat nodig, dacht ik. Een vrouw maakt van haar huis (als je een goede hebt) haar plekje en de man (als je een goede hebt) bemoeit zich daar niet al te veel mee. Doet hij dat wel, dan noemen wij zo iemand een oud wijf....Niet zo netjes maar ik zeg maar wat ik denk. Ruil het meteen in als je de kans hebt voor iets veel beters...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij hebben een garage en daar kun je niet doorheen komen vanwege alle machines en aggregaten. Ook een draaibank. Man beleeft veel plezier aan het draaien van metaal. Als hij daar staat is het ook een geheel ander persoon. Oordopjes in, dus het is soms moeilijk om hem aan de koffie te krijgen, krijg ik dan weer een schorre keel van. En...inderdaad...voor een vrouw is er niets fijner dan een man die even ophoepelt......is de hele kamer voor haarzelf.
    Grts Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb een afwijking denk ik, maar ik hoef helemaal geen ouwe schuur om de relatie te redden. Het gaat prima zonder, wij hebben zelden trammelant en toen eigenlijk alles samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O ja mijn vrouw heeft wel een solex, daar maakt ze af en toe een ritje op.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha de uitzondering bevestigd de regen misschien Gerrit. Maar die solex van je dame doet ook een beste duit in het zakje. Is het een modernere of een oudje? (bedoel de brommer niet je dame)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is een nieuwe, twee jaar geleden gekocht. Maar misschien verkopen we hem weer, want ze heeft liever een elektrische fiets, da's toch praktischer in het dagelijks leven.
    Zo één is het: http://www.hoegen-fietsverhuur.nl/wp-content/uploads/2012/01/solex600.gif

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.