woensdag 16 januari 2013

Pa boos

Pa is wederom boos. Ditmaal op een van mijn zussen omdat ze gisteren afbelde vanwege de sneeuwval en de files. Pa had geen begrip en vond dat ze toch maar moest langskomen met de auto. Zusje teleurgesteld omdat ze zich wekelijks zo inzet met pannen soep, pannen vlees en ander eetwaar en dan verwacht je een heel klein beetje liefde en begrip. Maar helaas, pa boos omdat hij vindt dat hij recht heeft op bezoek en riep in de telefoon:”Dan maar weer tot ziens,” en wierp de haak erop. Zus schreef me het gevoel te hebben dat pa met voeten oude wonden openscheurt en er nog lol om heeft ook. Met zijn longontsteking gaat het beter gelukkig. Mijn zus informeerde nog naar mijn kaart en jawel, die had hij gekregen. Kinderen eert uw ouders. Gemakkelijk gezegd maar je hebt erbij die niet te eren zijn..

13 opmerkingen:

  1. Tegen zus dan nog wel: tot ziens. Dat is iets positiever als tegen jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het :"rot op ik wil je zien, zit nog in de wachtkamer, maar zal niet lang meer duren en dat is dan weer niet zo positief....

      Verwijderen
  2. Wat een nare vent, geen enkel begrip of gevoel voor een ander. Ik kan jullie alleen maar wijsheid en sterkte wensen, voor mij was de kous allang af geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ergens is de kous al jaren en jaren af Gerrit. Hij teert zoals men dat zegt op genade. Maar op deze wijze maakt hij enkel goedkoop gebruik van genade en dat is niet de bedoeling....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend vervelend voor je zus, maar ook dat dit weer gebeurd. Zo diep triest dat iemand er genoegen in lijkt te scheppen een ander pijn te doen.
    Hoop dat jullie het nog even volhouden. Want ja, het lijkt er op dat hij een lange adem heeft.
    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  5. er zijn er die snakken naar een bezoekje,misschien de bezoekjes met zijn allen wat gaan doseren?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik blijf zeggen dat ouders voor hun kinderen hebben gekozen en in die relatie altijd de minste moeten willen en durven zijn. Mijn kinderen zijn mij niets verplicht, ik ben hen alles verplicht (nou ja, er zijn grenzen...) want ik heb hen gewild. Als het goed is, blijft de relatie goed en vinden ze het later fijn om bij ons te komen (en natuurlijk komen we dan ook bij hun), maar in de eerste plaats zijn wij als ouders verantwoordelijk voor de kwaliteit van de relatie met onze kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat het waar is ja. Maar veel ouders draaien het net om. Oke als ouders oud worden dan is het normaal dat de meeste input bij de kinderen vandaan komt.

      Verwijderen
  7. "Gemakkelijk gezegd maar je hebt erbij die niet te eren zijn.."

    En toch doe je het Peter!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja toch doe je het, het is raar maar waar....Als hij morgen belt: kom je weer, sta je er toch weer op de stoep, het is je plicht min of meer (zo voelt het)....

      Verwijderen
  8. En wat denk je van tafeltje dekje? Gewoon hem er voor plaatsen, eerst met je zussen afspreken, dat niemand meer wat voor hem kookt en dat hij dat gaat nuttigen. Dan zijn jullie van die zorg af.
    En dan moet je zelf zeggen tegen tafeltje dekje, dat jij alleen het af kan zeggen en niet je vader. Hebben wij ook gedaan met mijn moeder. Ze sprong hoog in de boom, maar uiteindelijk heeft ze zich er bij neergelegd en het is een hele rust voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Neen tafeltje dekje wil hij niet, varkensvoer zegt hij. Ja het ii er eentje hoor. Kijk een normaal denkend mens zou blij zijn als er zoiets elke dag bij hem thuis wordt gebracht, maar ja, het is pa...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn moeder wou het ook beslist niet, je zou het eens moeten proberen.... We hebben het gewoon gedaan. We hebben haar gas afgesloten en haar kookplaat meegenomen. Boos dat ze was!!!
    Ze is precies als je vader, Peter. En toch, ze eet nu na zoveel gemopper van tafeltje dekje met smaak, al zegt ze van niet.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.