maandag 14 januari 2013

Mannen en nog eens mannen


Terwijl ik naar buiten kijk en de sneeuw eindelijk neerdwarrelt zingt op de radio Rob de Nijs, zijn het werd zomer de kamer in. Hij werd een man toen hij op zestienjarige leeftijd met een naakte dame van twaalf jaar ouder het bed deelde. Hij ontmoette haar op het strand en van het een kwam het ander.
De gedachte kwam op wat een echte man eigenlijk is, of beter nog, hoe die te worden?
Aldus Rob moest je er een redelijke dame voor aan de haak slaan die naakt over het strand zouden moeten wandelen, maar ik zie ze zo zelden. Misschien bezoek ik de verkeerde stranden, weet ik veel!
Wat opvalt is dat veel mooie vrouwen vallen op mannen die een redelijk hoog oergehalte bezitten. De lelijkste mannen hebben vaak de allerschoonste dames en dat geeft te denken, niet? Hoe dat komt, geen idee, misschien kan een mooie dame het mij uitleggen, ik ben een en al oor. Even terug naar wat een echte man nu eigenlijk voor wezen is en waar hij zoal aan moet voldoen? Je hebt drie hoofdtypen dacht ik.
Het mama’s kind: bleke huid, nooit in de zon, slank, weinig lichaamsbeharing en witte sokken. Werkt op kantoor, drinkt niet, rookt niet, zoent slecht. Hobby: elektrische treinen, modelbouw, tennis. Favo drank: thee

Het tussentype:’Rijd paard, schaatst, dol op de pc en gamen, vakantietype, werkt vaak als zwemleraar, favo drank wijn, netjes, glad geschoren, dol op aftershave en aardappelen.

Het Oertype: Groot, ruig, overal waar haar wil groeien komt het met bossen op, goedig, lobbesachtig, laat meest “Mom” op de arm tatoeëren. Zoent als een waanzinnige maar gaat meest eerder dood. Hobby’s: vissen, biken,voetbal (kijken) honden (merk pitbull) favo drank: bier.
Onnodig te zeggen dat er ook onder deze hoofdgroepen veel tussengroepen bestaan. En dat allemaal uit één Adam. De echte man, waar hij aan moet voldoen? Geen idee, zeg het maar...
Wat wil ik eigenlijk verder zeggen met dit verhaal? Geen idee, zie het als inspiratie van God en die zegt er vaak niet bij wat de bedoeling is.

6 opmerkingen:

  1. Hoe weet jij dat het mama's kind slecht zoent. Dit artikel roept meer vragen op dan het beantwoord! Verwart blijf ik achter....
    Zoals altijd verblijvend op het WWW.....
    Grts Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het antwoord op die vraag is eenvoudig. Heb in de loop der jaren nogal wat mamma's kinderen achter mij aan gehad, in die zin dat hun ouders meende dat trainen bij mij (fitness) van hen redelijke mannen zou maken. Alles is ijdelheid. Ze vertelden mij dan vaak dat ze geen vriendin konden houden en bij nader onderzoek bleken ze geen meesters in de kus. Beter gezegd: ze durfden niet. Dat is lastig kussen dan...Hoe ik ze ook voordeed bij hun vriendinnen(want ik bied mij graag aan in dergelijke omstandigheden het mocht niet baten. Sterker nog, ik had op een gegeven moment (was niet gehuwd) verkering met een hele tros...
    Wat stink er hier toch zo?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bewonder je behulpzaamheid,....wat ben je toch een goede vriend,....en ben gerustgesteld.
      Grts Irene

      Verwijderen
  3. Hoe je hier weer op komt en dan al die types, aparte inspiratie hoor.
    Groetjes
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ons brengt bij de vraag war simson onder viel? En nog aardiger Koning David?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, ik val weer overal buiten zie ik wel, uiterlijk benader ik het 'oertype' maar heb niks met zijn hobby's, behalve honden dan, en dan ook nog andere rassen. Verder heb ik wel veel van het 'mama's type' ik lust wel een kopje thee, heb op kantoor gewerkt, ik rook en drink niet. Witte sokken heb ik niks mee, met de hobby's van dit type ook niet. Kussen kan ik ook best, ik heb tenminste nooit klachten gehad.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.