zaterdag 19 januari 2013

Leven zonder God


Nou ja, dat is een kreet die je nog wel eens hoort in de kerk en erbuiten, maar bestaat dat eigenlijk wel? Is leven zonder God dan Mogelijk of houden we als we God schrappen slechts een hoop levenloze materie over?

Ik las van Stephen William Hawking die als een van de grootste denkers van onze tijd doorgaat, dat hij geen geloof hecht aan de Schepper van hemel en aarde. De wereld noemt zo iemand misschien wijs, maar de bijbel noemt hem met recht een grote dwaas!

Kennis en wijsheid zijn twee dingen die nogal eens verwisseld worden en ze zijn niet verwisselbaar.
Iemand kan kennis hebben van een bepaalde materie zonder de noemer wijs te mogen dragen.

Wijsheid wordt in de bijbel slechts gevonden bij hen die zo dwaas zijn te geloven in een Man die ruim 2000 jaar geleden stierf. Nu ik erover nadenkt geloven enkel kinderen dit soort “sprookjes”.  En toch ben ik zo blij dat ik als een kind mag geloven en dwars door de dwaze boodschap dat Jezus ons redden zal, wijs mag worden.

4 opmerkingen:

  1. Nou, ook ik ben superblij dat ik geloof Peter. En of je kan leven zonder God? Velen denken van wel helaas maar God is natuurlijk bij ALLE levens betrokken, óók bij degene die niet geloven... alleen zij zien het nog niet. Hopelijk komen ze ooit zover.

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zo zie ik het ook. God is leven en buiten Hem om bestaat er niets...

      Verwijderen
  2. mensen kunnen een hooggeleerde dwaas zijn...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.