donderdag 17 januari 2013

Kok spelen bij Jilles


Vanavond weer eens te gast bij Jilles waar ik mocht koken voor hem en wat vrienden. Het is altijd erg leuk om bij hem te gast te zijn, je hoeft niets en de vriendschapsdrempel is laag. Bedoel te zeggen dat veel mensen vriend met je willen zijn om allerhande bijzaken. Dominees hebben vaak zo’n sliert mensen achter zich aan die hun billen wassen. In de reformatie heeft men het kussen en de verering van stenen beelden achter zich gelaten en helaas moet ik constateren dat veel mensen nu de dominee op een voetstuk plaatsen waar ooit het katholieke beeld van Petrus stond.
Of dat een vooruitgang is, mag een ieder zelf invullen.
Bij Jilles een kiporange met rijst en Hongaarse balletjes in pikante saus gemaakt. Het was met recht een voorafspiegeling van onze maaltijd des Heren die we later in de hemel mogen vieren. 

6 opmerkingen:

  1. je hebt toch zeker ook wel de afwas gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neen dat hebben de dames gedaan, eerlijk delen dacht ik....

      Verwijderen
  2. Joh Peter, het is toch verrekte lastig dat je zo onhandig bent.....

    Kun je nu ook al lekker koken? Zijn er ook dingen die je niet kunt? Hahaha! Klinkt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eh kan niet breien en haken, Is geen ramp maar ik zou graag sokken hebben die met de hand gemaakt zijn en mijn vrouw wil zich daar niet op toeleggen. Ach in de tijd van de bijbel was het al: een goede huisvrouw, wie zal haar vinden?
      Haha, maar afwassen doet ze wel erg goed.
      Daarnaast ben ik behept met veel zwakheden. Ik noem weinig geduld als minst mooie. Bij het koken is daar een snelkookpan voor, maar bij de dingen van alle dag waarbij geduld van node is, heb je geen ander hulpmiddel dan gebed...

      Verwijderen
  3. het ziet heel gezellig uit..ik deed vroeger samen met huub ook om en om af en toe eten bij zusters en broeders nu doen we dat niet meer..we hebben onze redenen

    maar ik vindt het zo gezellig allemaal
    volgens mij kunt u heel goed koken...huub ook je hebt mannen die niet eens een ei kunnen koken

    (lol)leuk dat u dit foto deelt lijken aardige mensen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie hebben zo je redenen en die kunnen zeer terecht zijn. Wij eten ook niet zomaar met alle mensen, want een stukje wederkerigheid moet er wel ten grondslag liggen. Niet eens in de vorm van over en weer, want dat ligt wat moeilijk als iemand gehandicapt is. Maar het besef van een goede echte vriendschap, het gevoel van onderlinge waardering en het delen van de blijde boodschap, is een fundering die zulke momenten tot kostbaarste maakt in het leven waarmede de mens zich aftobt...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.