maandag 21 januari 2013

Wartaal en antisnurkklemmen


Heb je last van een snurkende partner dan kan je eenantisnurklem laten aanmeten. Een man op de zaak bij ons heeft hem, omdat zijn vrouw vreselijke last had van zijn middernachtelijk gezaag. Het betreft een apparaatje dat middels een veertje de tong vasthoudt en zorgt dat deze niet bij het slapengaan in de keel zakt, wat de oorzaak van veel snurkgeluiden is.

Toen ik erover nadacht, meende ik dat het misschien ook een mooie oplossing kon bieden tegen geharrewar en veel zinloos geklets onder christenen.
Na enige moderatie allemaal zo’n ding in de mond die zodra er dingen gezegd worden die een ander wellicht kwetsen en niet meer in de liefde zijn, in actie komt.
Dit is natuurlijk onzin, maar soms vraag je je wel eens af waar christenen mee bezig zijn om elkaar zo met woorden te bestrijden.

Ik herinner mij een dame die op een bidstond, toen ik de gemeente van de Heer “de bruid” noemde, mij finaal afmaakte als dwalend, omdat zij vond dat de bruid van de Heer Israel betrof en wij als gemeente slechts aanspraak konden maken op het zijn van het lichaam (waar Hij het hoofd van is).
Dan denk je wel eens: had die dame maar zo’n klemmetje want, wij moeten elkaar, zeker niet heel vroom tijdens het bidden, geestelijk monddood maken.
Waarom moeten bepaalde “christenen” op elke slak zout leggen? Kunnen we niet gewoon eens iets over onze kant laten gaan als we het oneens zijn met de ander op het gebied van tamelijk onbelangrijke zaken?
Soms kunnen "broeders en zusters" je met hun woorden een genadeloze doodsteek geven enkel om hun eigen kleine gelijk te halen. Herkenbaar of klets ik nu zelf wartaal?

9 opmerkingen:

  1. Breek mij de bek niet open! Wahaha. Waar kan ik die klemmen bestellen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja bij mij ik begin er een handel in. B Bij afname van 12 of meer, een fles mondwater gratis....

      Verwijderen
  2. Haha, Peter, heel herkenbaar. Je brengt het weer glansrijk. Ik denk inderdaad dat het vaak om het gelijk gaat. Ik ben daar ook wel eens schuldig aan geweest.
    Het is eigenlijk te zot voor woorden, want...waar gaat het eigenlijk om, zou je toch zeggen.
    Alleen over de bruid van Christus, dat zijn wij, ieder mens die de Here Jezus heeft aangenomen in geloof. Zowel de indivuduele mensen van uit Israël als de gelovigen uit de 'heidenen", en zo vormen wij één bruid voor Jezus Christus.
    Het gaat alleen om HEM, en niet de leer of richting waar iemand bij zit. Want vaak, is dat de reden dat velen beter zo'n "antisnurkklem" maar moeten gebruiken.
    Soms moet ik zelf natuurlijk ook uitkijken, want anders heb ik zelf ook zo'n apparaat nodig. OOhhjee.
    Maar het is wel waar Peter, héél veel onzinnig gekletst en geharrewar. En dat bouwt nooooit op.

    Gods liefde, jullie beiden van harte toegewenst, en lieve groet, van mij, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ZO blij dat jij mijn buurvrouw in de hemel bent E Esther echt iets waar ik naar uit kijk. Dank ook voor je vele waardevolle reacties alhier....

      Verwijderen
  3. Haha, Peter, zou een stottergevalding, niet iets voor jou zijn???
    Ik heb een vraagje, verbeeld ik mij dat, of heb je een logje, alweer een plm. een week geleden, weer weg gedaan?? Dat was een hele mooie. De vraag was, 'wat doe jij met Jezus? zoiets was de vraag.
    Peter, liefs voor jullie, van mij, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jajajajaaja ik zal er een nnneeemen. Eh ja kan wel eens dat ik die op een zijspoor heb gezet voor laters. Eens even zien of hij nog ergens hangt....
    Bedankt voor je lieve groet en wederkerig een zalige groet terug...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hee Peter,
    Wat een geweldig stukje weer, Ja oh nou, wij hebben daar ook genoeg ervaring mee of door zelf de klep open te trekken of het over ons heen gekregen te hebben en dan is het inderdaad om ons eigen gelijk te halen en we verliezen daar Hem uit het oog. En om wie gaat het nu eigenlijk? Ja ik bestel er ook één voor mezelf, kan natuurlijk niet voor mijn man spreken. Zet dan gelijk maar sterke lijm op de lippen als ik dat zou gaan doen met een klein gaatje voor een rietje voor vloeibaar voedsel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij hebben zo'n ding niet nodig, wij snurken allebei even hard. En van geklets en gelul, wat veel mensen helaas doen, trek ik me niet zo veel aan. En wordt het me toch te bar, dan haal ik ze meestal met een droge opmerking onderuit, werkt altijd, vooral in gezelschap.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.