zaterdag 5 januari 2013

Gewogen en te licht bevonden


Op de markt stond een evangelisatie kraampje met erachter twee zwaar brillende dames en een jongeman, type Willie wortel. Ik liep in mijn motoroutfit langs de kraam heen en er werden wat blikken op mij geworpen maar ik verkreeg geen traktaat. Gewogen en te ruig bevonden wellicht.
Een oud kaal mannetje voor mij kreeg wel een traktaatje. Op de terugweg hetzelfde verhaal, enkel keek men mij ditmaal zelfs niet aan. Ik stopte bij het kraampje en sprak de jongeman aan over dat het best fris was met die wind er bij.
Hij keek mij aan alsof ik hem een paardenvijg in het gelaat geworpen had en knikte. Ondertussen rommelde hij wat onnodig tussen de op de bries fladderende traktaten.
“En nog een beetje belangstelling,” riep ik.
“De dames keken nu ook alsof ik ze een redelijk onzedelijk voorstel had gedaan en deden een stapje achteruit, hun rokken stevig tussen de mollige beentjes knijpend.
De jongen had een blik in de ogen die leek te zeggen:”gij zult het brood van de kinderen niet voor de honden werpen.”
Hij begon met:”Dag meneer, ja wij zijn van de kerk.”
Ik:”ja dat dacht ik al, mogen jullie er niet meer in dat je hier moet staan?”(ik kan soms een klier zijn)
Hij:”neen meneer we staan hier om uit te delen wat wij hebben gekregen.’
Ik:”Ik lust wel wat.”
Hij:”neen meneer, het is hemels brood.”
Ik:”doe maar met kaas.”
Hij met opgetrokken wenkbrauwen:” eh, kaas?”
Ik:”met smeerleverworst mag ook.”
Hij:”Meneer u drijft de spot met het geloof.”
Ik:”Oh ja?”
Hij:”Gelooft u?”
Ik:”Jawel.”
Hij:”gaat u naar de kerk?”
Ik:”jawel.”
Hij:”welke kerk dan?”
Ik:’dacht dat er maar één algemene kerk bestaat.”
Hij:”(knikt vaag) jaja, maar waar komt u samen?”
Ik:”in een kerkgebouw.”
Hij(begint het op te geven) mag ik u uitnodigen bij ons komende zondagmorgen?”
Ik:”Mag ik u ook uitnodigen bij ons zondagmorgen?”
Hij:”neen wacht even ik sta hier voor onze kerk.”
Ik:’oh sorry dacht even dat je hier voor de Here Jezus stond.”
Hij:”ehh.”
Ik:”goedemorgen.”
Hij:”ehh.”
Ik:”amen….

14 opmerkingen:

  1. Moet aan eieren denken... jij bent duidelijk het zoutvaatje ;) Vraag me af als Jezus in deze tijd had geleefd op aarde of Hij dan op een motor of in een auto zou rijden... Misschien een onderwerp om eens over te bloggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De heer? David
      s Zoon? Op een Harley "Davids son", dat staat vast....

      Verwijderen
    2. zo had ik het nog niet bekeken. Dat is een zeer geestelijke motor!

      Verwijderen
    3. Wellicht gewoon op een grote witte hengst, of een redelijke ezel. Een Harley zou de Heer ook niet misstaan. Maar dan wel een knalrode met veel chroom..

      Verwijderen
    4. Ik hoor het al, jullie begrijpen het geheel. En op Zijn dij de namen: Here der Heerscharen en Koning der koningen. Ja dan is dat witte paard toch meer gepast...

      Verwijderen
  2. Hahaha, wat ben je soms toch ook een...euh...draak ;-) Plaag die mensen toch niet zo!

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan het niet laten, misschien moet ik bevrijd worden. Soms moet ik zo vreselijk lachten als ik een evangelisatie kraam zie. Ik schaam mij diep, haha...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahahahaaa die Peter!! Heerlijk dit stukje....ik lach me buikpijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldige vent ben je toch, heerlijk. Ik kan zo genieten van je kijk op dingen. Van je humor. Ik hou daar echt van.

    Ga zo door kanjer.
    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig WIl, humor is ook kracht, hoewel veel christenen kijken of ze in de azijn gedoopt zijn...

      Verwijderen
  6. Tja, loop dan ook niet provocerend in je motorpakje langs een evangelisatie kraampje, HAHA.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leren motorpakje!!! ALs je het zo zegt klinkt het wel een beetje gay....

      Verwijderen
    2. Ehmmm, ja, da's al helemaal niet de bedoeling, haha. Maar ging ervan uit dat motorpakken doorgaans van leer zijn.

      Verwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.