dinsdag 29 januari 2013

Een waar christen volgens veel charismatische denkers is:


Een van gezondheid blakende persoon.
Rijk, voorspoedig een gezin vol met gezonde kinderen.
Zijn nazaten loven de Here bij het nederliggen en opstaan.
Zijn huwelijk schittert van de gans die de Here over dit samenzijn plaatst.
Overal waar hij/zij komt komen mensen tot geloof.
Hij/zij spreekt in nieuwe tongen zelfs tijdens het tongzoenen.
Profetieën vloeien uit zijn binnenste en al wat hij/zij onderneemt gelukt.
Maranata roepende zweeft hij elke morgen naar zijn werk en bekeert onderweg mensen.
Hij/zij proclameert op God beloften en spreekt de zegen uit over het klootjesvolk.
Zijn/haar partner en kinderen zien in hem het grote voorbeeld.
Hij/zij beseft tot in grote ouderdom nog te blaken van gezondheid.
Door zijn/haar handen komen grote wonderen tot stand.
Bergen verzetten zij, omdat hun geloof zo groot is.
Nimmer twijfelende, altijd in de Geest en een mens die standvastig staat in alles.

 

Ik ben een mens dat leeft op medicijnen
Ik ben niet echt rijk maar ben tevreden met wat ik mag gebruiken van de Heer
Ik heb geen nazaten omdat ik te ziek ben om die op te voeden.
Mijn huwelijk is als een hangmat waar we tegen elkaar aanhangen.
Wat ik onderneem lukt soms een beetje maar ik ben daar al blij mee.
Overal waar ik kom beginnen kinderen en oude mensen te lachen en aan mij te hangen.
In de morgen loof ik mijn God in alle eenvoud en vraag mij af of Hij me wel hoort?
Ik ben een eeuwige zondaar die dagelijks schreeuwt om genade.
Ik doe geen wonderen en mijn vrouw en hond vinden mij maar een gewone man.
Ik probeer mensen tot zegen te zijn.
Ik verzet enkel bergen als ik een kruiwagen gebruik, maar heb bergen begrip en liefde voor de zwakken en zieken.
Ik wacht in alle ootmoet de eerstvolgende morgen af en hoop ook die in met het stukje gezondheid dat ik nog heb, te mogen beleven.
Ik vraag mij dikwijls af, als ik het lijden zie op deze aarde waarom het allemaal zo moet zijn?

 
Om kort te gaan: Heer wees mij zondaar genadig want ik kan nergens, maar dan ook nergens op bogen dan op Uw genade en volbrachte werk op de heuvel! Ik hoef niet zo nodig naast U te zitten aan de tafel, op de drempel van Uw huis zou mij al tot in tranen van blijdschap brengen...

7 opmerkingen:

  1. Hier kan ik maar één ding op zeggen: AMEN!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We kunnen alleen gebruikt worden als we vanuit onszelf tekort schieten. Dan kan de Heer door ons spreken. Als we zelf al 'goed gebekt' zijn dan spreken wij. Het is beter als de Heer spreekt. Daarom zoekt Hij zondaars; mensen die zich realiseren dat ze te kort, te kort, veel te kort schieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo is het! Alleen genade brengt ons dichter bij de Vader. Genade op genade op genade..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn dank aan de Man van Smarten is oneindig groot. Dat ik als zondaar bij Hem aan mag kloppen in de zekerheid dat Hij open zal doen! Het is mij zoveel meer waard dan het geborrel over sterke gezonde lichamen en zogenoemde 'positivisme'.
    Wat een Verlosser hebben wij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee, ik geloof niet dat ik dat soort charismatische mensen ken.
    Ada

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ze ook nooit ontmoet wel veel mensen die menen dat ze zich als christen zo moeten profileren en jou afmeten naar dezde standaard,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is inderdaad alleen maar genade voor een arme zondaar als ik ben!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.