dinsdag 29 januari 2013

Dom en dommer


Schoonvader een redelijke nacht gehad, zoals dat dan wordt genoemd. Zelfs een beetje bij kennis zo nu en dan. Hoe nu verder? Geen idee! Je leeft bij zulke omstandigheden met de dag of nog beter, met het uur. Ik denk dat ik de rest van de week maar snipper om mijn schoonmoeder een beetje bij te staan en te helpen bij tal van huishoudelijke beslommeringen.

Ik hoor vaak jonge mensen zeggen:”Ik trouw met wie ik wil en heb niets met mijn of schoonouders te maken. We trouwen met elkaar en niet met de familie.”
Een uitspraak die een redelijk groot gehalte aan onnadenkendheid in zich bergt. Je zult gaandeweg ontdekken binnen een huwelijk, dat je elkaar en vaak heel de familie erg hard nodig hebt, zeker in moeilijke omstandigheden.
Het is op de keper beschouwd een domme uitspraak om te denken dat je binnen je relatie enkel met de partner te maken hebt.

Wat mij het idee geeft om de domste uitspraken neer te pennen. Ik begin bij de dominee.

De Dominee vroeg aan de zieke:”Bent u er klaar voor Jezus te ontmoeten?”

De Dokter vroeg aan mij:”En wat denkt u waar uw klachten vandaan komen en wat had u ervoor gehad willen hebben.

Het meisje:”Ik trouw niet met mijn schoonfamilie.”

De gebedsgenezer:”Als u niet geneest, is uw geloof te klein.”

De “ware” christen:”Onze kerk is de enige echte.”

De hitsige jongen:”Van de eerste keer kun je nooit zwanger raken.”

De reclame:”uw leven zal totaal veranderen na aanschaf van de “smartmop.”

De overmoedige christen:”ik zal nooit meer zondigen.”

De dame van de marigecourse:”wij krijgen uw stukgelopen huwelijk weer op de rails.

Mensen algemeen (als je pa alles doet wat God verboden heeft):”Het blijft toch je “vader.”

De Jehova’s getuigen:”Jezus is niet de Zoon van God.”

De verkoper van Spertie:”Onze aambeienzalf helpt ook tegen de wallen onder je ogen.”

De massa:”wij hebben God niet nodig.”

Wonderdoener tegen man zonder benen:"In de naam van de Heer, wandel!"



Vul het gerust aan aub

8 opmerkingen:

  1. de minister-president: U krijgt er allemaal 1000 euro bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De iets te enthousiaste bijbelleester: "ik geloof dat het Gods bijbelse wil is dat wij gezond en oud sterven."

    De hooghartige 'pastor': "het is Gods wil dat je gezond bent."

    De zogenaamde zendeling: "de Heer wil dat jullie rijk zijn!"

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij een dode: "hij ligt er mooi bij" (mijn standaard opmerking is dan altijd: "niet waar, hij is dood en daar is niets moois aan!" hihi...)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, sorry is ernstig maar wel waar Mattanja.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De president van de USA bij de inauguratie: "so help me God" en dan vervolgens hier en daar een oorlog beginnen. Tja.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jaja bijna alle oorlogen voert men in de naam van God. Tis net zoiets als God en oranje, ja mijn klompen....

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.