dinsdag 15 januari 2013

Alles draait om Hem


Heer ik ben zo blij dat U voor mij gekomen bent
U kwam voor mij uit de hemel
U kwam om mij te redden
U gaf Uzelf ten offer om mij zalig te maken
U houdt van mij met al Uw liefde
U bent mijn Heer
U redde mij opdat ik voor altijd bij U mag zijn
U droeg mijn zonden
U brak Uw leven voor mij
U had mij op het oog nog voor ik geboren was

Zomaar wat woorden uit een gebed van een dame die op de gebedskring was. Ik vroeg haar na afloop waar het evangelie nu eigenlijk over gaat?
Haar antwoord was duidelijk:”het gaat over de mens die gered wordt.”
Ik zei haar dat het niet om de mens gaat. Dat de mens op de tweede plaats komt. Dat alles wat is draait om die ene. Dat alles wat is, draait om de Zoon van God. Dat de vrouw (bruid) “om” de man (Jezus) geschapen is en niet andersom. Dat God voor Zijn geliefde Zoon een bruid wil vergaren. Dat het ten diepste om de Zoon gaat en pas daarna over de mens.

De dame werd erg boos en schreeuwde mij in het gelaat:”Jij ontneemt mij Jezus.”
Ik zei:’neen hoor, jij ontneemt Jezus de centrale plek en zet jezelf er voor in de plaats. 

7 opmerkingen:

  1. Dank je wel, Peter, voor deze diepe, kostbare waarheid. Daar zeg ik AMEN op.
    Liefs, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap niet waarom die vrouw nou boos werd. Als ze zegt, dat het gaat over de mens die gered werd, dan gaat het alleen toch over Jezus. Alleen als jij zegt, dat ze Hem moet noemen i.p.v. de mens, omdat de mens op de 2e plaats komt, wordt ze boos. Als je met jouw opmerking Jezus ontneemt, dan weet ik niet wat voor geloof zij heeft. Maar goed laten we naar onszelf kijken. En vooral naar Jezus Christus, Die voor ons op deze wereld kwam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed inzicht toen je dat hoorde en dat je de dame in questie er op aan sprak. ik vond het eigenlijk wel mooi, wat ze zei, maar een tweede keer lezen met jouw reactie geeft, dat ik het weer helemaal met je eens bent. Wat subtiel eigenlijk hè, zo je zelf in het midden zetten, met zulke mooilijkende woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik wil hier graag AMEN op zeggen.
    Dank je wel Peter.
    Groetjes
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  5. gewoon bidden dat God zich openbaart om wie het eigenlijk draait

    zullen meer mensen zijn die zelfsgericht zijn..we kunnen niet overal op opmerkingen gaan maken...en mensen uitdagen..houdt de vrede

    u weet beter toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het lastige is dat er iets dubbels zit in de blijde boodschap want natuurlijk gaat het daarin volop over de mens. Toch moeten wij nimmer uit het oog verliezen dat alles draait om de zon (Zoon) en Hij zowel in de bijbel als in het geloofsleven de centrale plaats moet innemen. De bijbel leert zelfs dat wij kinderen Gods na en leven God te hebben mogen dienen tot de slotsom moeten komen dat dit niet meer dan onze plicht is, want wij zijn onnutte slaven.

    Wat Jezus aangaat is het zeer zeker niet Zijn plicht geweest ons te redden en de zaligheid aan te bieden. Veel menen menen op grond van het kruis de gedachte te kunnen rechtvaardigen dat God de bruid op het oog had. Wat mag waar zijn maar dan wel dwars door de bruidegom heen, zonder wie de bruid geen enkel bestaansrecht heeft.

    Alles binnen het leven en van mijn part erbuiten, draait om die ene die is Jezus onze Heer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo herkenbaar dit....ik kan de keren niet tellen dat ik erbij was als mensen baden voor zichzelf, terwijl Degene waarom het draait niet of nauwelijks genoemd werd en al helemaal niet bedankt of geprezen.....Ik kan het afdraaien van de verlanglijstjes zó zat zijn!
    De zaken die jij in je blogje beschrijft zijn allemaal een voor een waar: Jezus kwam om de mensheid te redden, maar alles wat Hij gedaan heeft, was en is tot eer van Zijn Vader en niet tot eer van ons!
    Ik kan aan mensen maar één tip geven: ga jezelf eens oefenen in het loven en prijzen van de Heer, Hem grootmaken en regelmatig eens stil zijn voor Zijn aangezicht......je zult erdoor gezegend worden.
    Wat kan ik verlangen naar de tijd dat we bij Hem mogen zijn en alles altijd om Hem zal draaien!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.