donderdag 24 januari 2013

8 manieren om in de hemel te komen


Yoga-beoefenaars zeggen “Ga iedere dag wat langer op je pan staan totdat je innerlijke mens vanuit je navel naar de pijnappel klier is gezakt”. Je zal hierdoor een hemelse ervaring hebben.

Hare chrisna zegt:” Roep mijn naam net zolang aan totdat je er zat van wordt. Na verscheidene miljoenen keren mijn naam te hebben uitgesproken, word je aan je pluk haar (vandaar die staartjes bij die gasten)de hemel ingetrokken.” Alleen jammer voor diegene die vroegtijdig kaal is. Tip van de schrijver; “Misschien biedt een gootsteen ontstopper uitkomst. Je weet wel zo’n grote zuignap”.

Dokter Birth zegt“Vertrouw op je eigen lichaam, vertrouw op de nieuwe gepotensieerde inleg zolen met acupunctuur effect.”Het resultaat is een hemels gevoel (kassa ping).

Jehova’s getuigen zeggen:” Er zijn er maar 144000 die (voorlopig)gaan hemelen.” (uiteraard Jehova’s getuigen). Dit getal is volgens hen al voltooid, wat wil zeggen: wij zijn de sigaar.

New Age leert: Alle wegen leiden naar de hemel , het maakt niet uit waar je in gelooft, zolang je maar wat gelooft. Het maakt ook niet uit welke weg je bewandelt, zolang je maar ergens wandelt.(noot van de schrijver)” Probeer dit principe eens uit met geld storten ; ik bedoel, het maakt niet uit op welke rekening je het stort, het komt toch wel bij jou; probeer rek nr 507028104 t.n.v P de Mooij. Dank u.

Reincarnatie leert: Je moet steeds opnieuw sterven en geboren worden, net zolang tot je volmaakt bent. Doe je slechte dingen in het leven dan zal je na je dood opnieuw op aarde komen als b.v een pissebed. Doe je daarentegen goede dingen, dan heb je kans in een vorstenhuis geboren te worden. Op deze wijze reincarneer je op een gegeven moment het volmaakte(hemelse)binnen.(noot v.d schrijver) Als dit waar is, zou de aarde nu alleen nog maar bevolkt worden door pissebedden.

De evolutietheorie leert:Er is geen hemel, je bed overgrootvader was een snotje in de wereldzee en je overgrootvader zat behaard in een boom een banaan op te peuzelen.Waarschijnlijk groeien(evolueren)er ooit twee vleugels op je rug en kan je op die manier toch nog spreken van het gaan naar (vliegen door) de hemel.

De Here Jezus zegt:” De hemel bestaat werkelijk. Het is een plaats die men mag binnengaan enkel en alleen door geloof in Mij. Geen mens is in staat om zijn eigen toegangskaartje voor de hemel te verdienen door goede daden, simpelweg omdat de mens naast misschien goede ook vele slechte dingen doet. Omdat ik van de mens houd met een onuitspreekbare liefde, heb Ik voor ieder mens de straf voor zijn fouten gedragen.Vele jaren geleden ben Ik op de aarde geweest en heb er geleefd als mens alleen” Ik “zondigde niet. Volgens Mijn eigen grote voornemen, heb Ik alle fouten die de mensheid ooit heeft begaan en nog zal begaan, op mij genomen en ermee afgerekend door te sterven aan de meest afschuwelijke dood die er maar is.””Je kent die afbeeldingen vast wel van Mij aan het kruis.” Maar denk nou niet dat Ik gestorven ben door die grote spijkers in Mijn handen of voeten.””Ook was de kroon van scherpe doornen op Mijn hoofd niet de oorzaak van Mijn dood.””Zelfs de zware pijnlijke geseling die men Mij gaf was niet de oorzaak van Mijn sterven.””Het was Mijn liefde voor jou die mij naar adem deed snakken, die mij van dorst liet huilen en Mij uiteindelijk liet sterven aan een gebroken hart.” Zo:” Komt tot Mij allen die vermoeid en belast zijn en Ik zal je rust geven.””Maar niet alleen rust ook kracht, vrede, liefde, blijdschap en innerlijke genezing zullen je deel zijn.””Het leven op aarde is geen speeltuin; het heeft een duidelijk doel: dat doel is het vinden van Mij.””Ik hoop dat jij je wilt laten vinden, dan zullen wij nu hand in hand door alle moeite van het leven gaan.””Maar straks samen de onuitsprekelijk schoonheid van de hemel genieten.”


20 opmerkingen:

  1. Ach Peter, in dezelfde trant waarin jij mensen met een ander geloof dan het christelijke wegzet, kan ik ook christenen wegzetten:
    Het geloof dat ene kosmische Joodse Zombie je voor eeuwig kan laten leven als je symbolisch zijn vlees eet en hem telepathisch vertelt dat je hem accepteert als je meester, zodat hij een kwade kracht uit je ziel kan verwijderen, die in de mensheid aanwezig is, omdat een rib-vrouw overtuigd werd door een pratende slang om van de magische boom te eten...
    Nee, dát is logisch.
    Kortom...geef mensen met een ander geloof hetzelfde respect als je zelf verwacht voor het jouwe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moge mensen

      Je had zeker wel gezien chawo, dat ik in al mijn schrijven geen enkel lelijk woord gebruik. Ik verwijs ook niet naar een zeker volk (want daar komen verschrikkelijke dingen van). Ook noem ik de afgoden geen zombies, dat is zo respectloos naar mensen toe.
      Misschien moet je het nog eens proberen om antwoord te geven, maar dan zonder jezelf te verlagen en in schelden uit te barsten.
      Toch een beetje verstoord geraakt, zo te lezen.
      Jezus is er ook voor jou, heus....
      Ik heb mij ook ooit in een ver verleden bezig gehouden met de zaken waar jij nu zo mee bezig bent.
      Ik kreeg last van boze geesten in huis die mij uit de slaap hielden en de halve nacht aan mijn bed stonden.
      Van handen die uit de muur kwamen als ik mijn ogen opendeed en zich vliegensvlug terugtrokken in de muur zodra ik er naar greep om er mee te vechten.

      Ik heb de liefdevolle armen gevonden van Hem die jij zombie meent te moeten noemen.
      Ik hoop dat jij Hem mag vinden voor wie Hij werkelijk is.
      Hij is de Meester van alles wat is, ook van jou goden…
      Kies maar wie je dienen wilt….

      Verwijderen
    2. Blijkbaar is uitleg nodig. Je vind het respectloos en dat is terecht. Ik wou je alleen laten voelen hoe anders-gelovigen dit blogje en die van gister (en je commentaar waar je goden o.a. drek noemt...)ervaren. Ik wou het jou zelf laten voelen. Uiteraard meen ik de omschrijving die ik gegeven heb niet. En heb ik alle respect voor christenen die zich realiseren dat andere geloven minstens gelijkwaardig zijn.
      Ieder het zijne.

      Verwijderen
    3. Waar ik mij over verbaas zijn deze dingen.
      Ten eerste word je boos en begint met schelden en noemt de Here Jezus een zombie. Dat zijn jouw woorden en die mag je dan ook later verantwoorden.
      Jij zegt respect te hebben voor anders gelovigen en verwijt mij dat ik deze op de hak neem, maar wat doe jij vervolgens zelf? Je maakt de overtreffende trap en gaat zelfs scheldwoorden gebruiken. Als je mijn stukje respectloos vindt, hoe sta je dan wel niet tegenover de lelijke taal die jij hier uit?

      Daarna zeg je dat je het niet meent, omdat het enkel was (zo ik het begrijp) om mij te kwetsen en te laten voelen.

      Mijn stukjes schrijf ik niet om personen te kwetsen, maar om ze op de waarheid te wijzen. Een heel ander uitgangspunt, vind je niet?

      Dan begreep ik dat jij de Here Jezus als (soort god) erkent en Hem vervolgens een zombie noemt, wat te denken geeft voor waar je in gelooft.

      Ik voor mij erken geen enkele godheid die op je weblog voorkomt. Ik noem: Natuur - Chant - Opinie - Mandala – Zon- Kruiden - Tarot - Sjamanisme - Maagd- Rechtvaardigheid -Asatru- Verhalen –Moeder -Winter- Paganisme - God – Gedichten - Voorouders- Godin – Sterren - Symboliek - Religie - Levenspad- Dromen - Licht - Milieu – Schaduwen - Herfst - Wicca -Bomen - Aura - Rituelen - Oude Wijze- Krachtplaatsen - Ceremonieën - Cirkel – Zomer- Elementen - Magie - Water - Zee -Vuur –Donker- Kelten –Lente- Lucht - Maan - Aarde - Bergen – Healing- Bos –

      Ik veracht hen/het en zie het als geesten uit de afgrond, door mensen bedacht zijnde hocus spokus en flauwekul.

      Het spijt me als ik je daarmee kwets want nogmaal, mijn opzet is niet mensen te kwetsen.

      Verwijderen
    4. Je blijft over het woord zombie vallen, dat ik geenszins als scheldwoord bedoeld heb, maar om hetzelfde gechargeerde taalgebruik te hanteren als jij in je blogje.

      (zom·bie (de; m,v; meervoud: zombies) weer tot leven gewekte dode)

      Je hoeft van mij geen andere godheden te dienen of vereren, of een ander geloof aan te nemen. Jij hebt jouw pad en jouw God en je wil mijn respect... respecteer dan ook de mijne, bijvoorbeeld door het geen hocus pocus en flauwekul te noemen.

      Verwijderen
    5. Ik geef je het antwoord zoals de Here God de afgoden ziet. Kijk maar wat je ermee doet, maar besef wel, dat het niet mijn woorden zijn maar de woorden van de Levende God.

      De rest van je draaikonterij ga ik niet de moeite voor nemen om op in te gaan. Kom eens met iets dat hout snijdt, dan sta ik je weer te woord.

      Sorry dat de bijbel het in iets duidelijker licht stelt dan ik het tot nog aan toe deed. Hier is het: Buiten zijn de honden en de tovenaars, de hoereerders, de moordenaars, de afgodendienaars en ieder, die de leugen liefheeft en doet.Lev 19,4

      Gij zult u niet tot de afgoden wenden
      Lev 26,30

      En uw hoogten zal Ik verwoesten en uw wierookaltaren uitroeien; Ik zal uw lijken werpen op de lijken uwer afgoden en Ik zal een afkeer van u hebben

      Verwijderen
    6. Meneer chawo, ik zie dat u niet het lef en respect bezit om mijn reacties op uw weblog te plaatsen, wat op zich al bedenkelijk is, maar u verwacht van mij wel alle ruimte om hier te reageren.

      Verwijderen
    7. Mevrouw ChaWo heeft een leven en zit niet 24/7 achter de pc.
      :-)

      Verwijderen
    8. Dat heb je met die nietszeggende namen als Chawo of hoe heet die andere vervloeker? Oh ja Roeel of zoiets. Ga er maar aanstaan. Het klinkt als een soort kwaal van de luchtwegen....:-)

      Verwijderen
  2. Dus: yoga: zelf doen. Hare chrisna: zelf doen (en een staart kweken) dr Birth: zelf doen, koop bij mij. JG: dikke pech de hemel is vol. New Age: zelf doen maakt niet uit hoe. Reïncarnatie: zelf doen en nu beter. Evolutie: je bent een worm en doe je best; kweek iets.

    Jezus Christus: je kunt het niet zelf. Ik deed het voor je. Kom bij Mij!

    Wat een Evangelie Peter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moge Kees

    Is al een heel oud stukje geschreven toen ik net christen was geworden. Je proeft er een hoop radicaal zijn in en misschien zelfs wat harde afkeuring naar de andere godsdiensten, maar de boodschap is dacht ik duidelijk. Het werd ooit in een krantje gedrukt en men nam het mij toen in dank af. Een enkeling voelde zich (de alternatieve spirituele denkers) nogal in de wiek geschoten. Hun goden waren evengoed als de mijne. Meen mij een verhaal uit de bijbel te herinneren waar van de afgodstempels openbare pisbakken gemaakt werden. Zo ver ga ik niet. Hoewel ik nodig mot....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Peter, een heerlijk stukje vind ik dit. Ik heb het al diverse keren voorbij zien komen op je weblog, maar ik moet er nog steeds vreselijk om lachen (het eerste gedeelte). Het tweede gedeelte vind ik ronduit ontroerend.....inderdaad Kees: wat een evangelie!
    Ik houd wel van die radicaliteit, zolang dat maar voor de Heer is en dat zit wel goed bij jou!
    Ik ga dit stukje weer even delen op mijn facebook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jose
    Ach ja is ook een beetje humor maar daar kunnen sommige mensen niet tegen. Dat is jammer want er zit zoveel waarheid in dit lollige stukje. Veel meer dan in heel de samenraapsel van hun afgoden waar ik geen cent voor geef...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De god die de bijbel schreef zal nooit respectloze dingen zeggen tegen anders gelovigen of heb opzettelijk kwetsen. Daar zit jij dus volkomen FOUT!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is wat God de Here zegt over de afgoden

    Zij hebben een mond, maar spreken niet,
    zij hebben ogen, maar zien niet,
    zij hebben oren, maar horen niet,
    zij hebben een neus, maar ruiken niet,
    hun handen - maar zij tasten niet,
    hun voeten - maar zij gaan niet.
    zij geven geen geluid met hun keel.
    Wie hen maakten, zullen worden als zij,
    ieder die op hen vertrouwt


    1 samuel 5 wat God de Here doet met de afgod dagon.
    maar toen ze de volgende morgen vroeg terugkwamen,
    lag Dagon weer voorover op de grond voor de ark.
    Alleen zijn romp was nog heel; zijn hoofd en zijn
    beide handen lagen afgehakt op de drempel.

    Hoezo heeft de Here God respect voor de afgoden?
    Ga jij je huiswerk maar eens overdoen Roeel...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heb het niet over de afgoden maar over mensen die geloven. Ook jullie god zal altijd respect hebben voor geloof.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zoiets bedoel je? Openba 22,15

    Buiten zijn de honden en de tovenaars, de hoereerders, de moordenaars, de afgodendienaars en ieder, die de leugen liefheeft en doet.Lev 19,4

    Gij zult u niet tot de afgoden wenden
    Lev 26,30

    En uw hoogten zal Ik verwoesten en uw wierookaltaren uitroeien; Ik zal uw lijken werpen op de lijken uwer afgoden en Ik zal een afkeer van u hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zal een vloek over je uitspreken, kijken of je dan nog lacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kan je er een portie chinees bij doen als je wilt en een grote loempia speciaal. Ik ben dol op pittig eten. Sambal bij...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ZOu het kunnen, ik zeg misschien maar wat, dat de vloek van Roeël een kleine pukkel op mijn linkerbil tot stand heeft gebracht die hoognodig dient te worden uitgeknepen? Valt tocht tegen die zogenaamde vloeken, hahahahahah....

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.