zaterdag 29 december 2012

Worden als de hulk/ laat de hulken tot Mij komen


Het kan aan mij liggen maar er zijn mensen (ook/juist christenen) die je iets willen zeggen of wat met je delen en dat mij pijn doet omdat ik geen liefde proef. Dat kan op heel veel manieren gebeurd zijn. Op internet via een reactie, of een belletje, de mail, Facebook, maar natuurlijk ook via normaal contact.
Er zijn maar weinig mensen die echt notie nemen van jou als persoon (gelukkig mag ik er wel kennen alhier). Velen willen enkel hun verhaal kwijt en dat mag ook natuurlijk, mits het met het nodige respect gaat en daar wringt dikwijls de schoen. Veel mensen mailen mij (als het om een internet reactie gaat) waarom ik hun reactie niet geplaatst heb of waarom ik hem weg heb genomen. Ik denk dat ik het het beste kan uitleggen door deze foto. Zo voelt vaak een reactie die ik weg heb genomen. Er hoort meen ik ook een spreekwoord bij dat luidt:”Men wordt nimmer overreden door een gouden koets, maar altijd door een mestkar. Wat dat betekend mag men zelf uitvogelen, in ieder geval zal nu duidelijk zijn waarom ik bepaalde reacties meteen in de prullenbak werp, omdat ik anders word als op de tweede foto en dat wil ik niet. Dat kan een kind begrijpen. Toch?

2 opmerkingen:

  1. Ja, een kind begrijpt dat, maar daarna denken veel mensen het precies te weten hoe een ander zich voelt en nog beter hoe hij zich gedragen moet.
    Helaas zijn dat ook vaak christenen.
    Iemand anders kwetsen of pijn doen gaat zo snel en gemakkelijk en vaak niet eens expres maar met de zogenaamde beste bedoelingen.
    Dat blijft een lastig probleem, ik kan alleen maar zeggen(en dat geldt ook voor mezelf)trek het je niet teveel aan, probeer het naast je neer te leggen. Want wennen doet het nooit!
    Toch is het een heerlijke wetenschap dat God van je houdt, je helemaal kent zoals je echt bent,en je nooit zal afwijzen!
    Grt,Riah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik snap u zo goed ik zit ook te denken om me blog te verwijderen wat heeft het voor zin om te bloggen en niemand zeg iets ?

    tenminste mensen die staan op me volgers als vrienden....eerst had ik het in engelstalige en werkte niet.... nu in nederlands ook niet

    ik denk beter tijd aan het gezin besteden ....maar ik waardeer iedereen..ik wens u een rustig en gezegende jaarwisseling ik meent het groetjes hé

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.