vrijdag 7 december 2012

Winterlijn


Vandaag twee weken bezig om die 10 kilo weg te krijgen. Vanmorgen nog twee uur in de sneeuw gewandeld en gisteren 30 kilometer gefietst, dus we houden de moed erin.
Het recept: Niet meer snoepen, gewoon normaal eten, niet in de avond nog eens chips, nootjes etc gaan eten maar i.p.v twee mandarijnen en een cracker.
Elke dag nog altijd mijn een a twee glaasjes wijn en als ik op visite ga gewoon een gebakje of koek mee-eten niet zielig gaan zitten doen.
Het resultaat is nu al 4 kilo kwijt.
Veel wandelen, fietsen, maar niet extreem sporten.
Vandaag 101 kilo op de weegschaal.
Ik nam even de Sintjans kerk onder de sneeuw op de foto op mijn wandeltocht vanmorgen.
Hoe is het met de andere mee lijners?

15 opmerkingen:

  1. Hier gaat het prima, had er een kilo bij. Morgen maar sneeuwruimen, dan gaat ie er wel weer af.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha Arme Gerrit wat ik te veel heb heb jij te weinig begrijp ik...

      Verwijderen
  2. Ook lekker en vooral gezond oereten zijn Vijgen. En ze schijnen gezond te voor onze darmen, al kan het zijn dat jij ze juist niet hebben kunt Peter. Verder altijd handig voor tussendoor: Rozijnen, cranberries en walnoten. Dan ga je de chips vanzelf niet meer missen... Zelf verloor ik er 4 kilo mee. Succes met de resterende 6 kilo! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja daar kan ik wel tegen zeker weten maar heb de indruk dat rozijnen en noten best wel veel proteinen bevatten en ik wil nu juist niet te veel daarvan binnen krijgen. Vijgen, dadels, ja lekker zoet die lust ik ook wel...

      Verwijderen
    2. Ja dat is dan weer een nadeel de teveel aan proteinen. Dadels zijn ook heerlijk. En zoet, krijg het gevoel alsof mijn kiezen spontaan de mond uitvallen ;) 'Genesis' voedsel..

      Verwijderen
    3. Herkenbaar Hans. Ik heb ook vullingen in mijn kiezen en bij zoete zachte dadels beginnen die meteen te vonken. Maar wel lekker....

      Verwijderen
  3. Geweldig hoor, al 4 kilo eraf! Dat geeft de burger moed om vol te houden hè?

    Fijn weekend gewenst voor jullie.

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je het gaat steeds beter en dat is zeker om blij van te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmmm, ik vind het niet leuk. Wel heel fijn voor jou hoor Peter, maar bij mij is het precies anders om. Kunnen we een dealtje sluiten?? Elke kilo die jij er af krijg, stuur je naar mij, bij mij moeten ze eraan.
    Er moet minstens 10-12 kilo bij mij erop, ik zit ook met het probleem, maar dan andersom. Dat is weer de andere kant van het gewichts probleem.
    Nog een kleine tip voor jou, een appel vult goed, en je komt geen gram aan. Heel veel succes, en lieve groet van mij, voor jullie saampjes, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het schijnt zo te zijn dat als je elkaar heel stevig in de liefde van de Heer een hug van 12 minuten geeft, dat je vet over kunt dragen. "Al het vet is van de Heer blessen," heet dat geloof ik.
      Stel mij lichaam graag in dienst van deze nieuwe geestelijke gave, haha.
      Sorry Esther ik blijf man weet je wel. Zal me van af nu weer gedragen en je appel aannemen.

      APPEL!!! Eva, waar bent gij.....

      Verwijderen
  6. Hahaha, Peter, toch weer anders als soaken. Ehh, nieuwe geestelijke gaven, "Al het vet is van de Heer blessen" hahaha.

    Ehh, mag ook een peertje zijn, hoor, hahaha.
    Alle gek(vet)heid op een stokje, gewoon zo door gaan Peter, groeties van Ev...ehh, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben bang dat ik zonder je echt te kennen van je hou, haha. Even mijn vrouw dit laten lezen anders krijg ik praatjes....
    Haha....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bllllll lijnen....bij mij gaat het helemaal niet goed. Ik was 2 kilo kwijt maar door alle Sinterklaaszoetigheid/chocoladeletters/banketstaven zit er weer een kilo aan..... Maandag maar weer vol goede moed opnieuw beginnen.... Goed van jou hoor Peter, 4 kilo eraf. Ga zo door! Ik kan helaas niet zoveel wandelen en sporten al helemaal niet. Ik heb nu ook artrose in mijn rug en af en toe denk ik dat ik geen stap meer kan verzetten van de pijn..... tja, tis wa!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kan gebeuren zo'n dag en eigenlijk ook niet erg. Als je maandag gewoon weer oppakt waar je was, dan komt het goed. Vandaag hier ook een gemakkelijke dag met eten.
    Frikadellen op brood en een kroket. Vroeger nam ik gerust 2 frikadellen en 2 kroketten op brood. Heb het kunnen houden op de helft...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig Peter, je doet het super goed.
    Ga zo door man.
    Hier gaat het lekker, niks er bij, niks er af.
    En dat vind ik ook prima.
    Na de feestdagen maar eens kijken of mijn dieet wat veranderd moet worden. NU gewoon zo door gaan.
    Groetjes en super van je hoor

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.