dinsdag 18 december 2012

Sumoworstelaar (christelijk dagboek)

Ik durfde niet te gaan slapen vannacht, zo bang was ik dat het morgen werd. Hoe heb ik zo stom kunnen zijn om ja te zeggen? Ik bid me nog altijd te pletter om een teken dat ik het allemaal verkeerd heb begrepen, maar God houdt zich stil in de hemel. Lekker bezig. Steeds als ik wegdommel dezelfde droom. Het begint achter het gordijn van het kerkpodium waar ik wacht tot de muziek begint te spelen. Dan kom ik op en gaan de lichten uit in de zaal en een heel grote lamp boven het podium aan. Ik dartel het podium op en op dat zelfde moment begint iedereen te gillen en te schreeuwen. Kinderen wordt de hand voor de ogen gehouden en oude vrouwen vallen met bosjes in de geest. Nog altijd “dans” ik voort maar krijg het tamelijk koud daar beneden. Pas dan ontdek ik de reden van de hilariteit omdat ik in plaats van een broek met bobbel, een redelijk klein uitgevallen vijgenblad voor heb, in tamelijk herfstige toestand. Van achteren wapperen van die vreemde stokjes die je wel bij sumoworstelaars ziet. Vreselijk allemaal. "Een dansende zondaar, een dansende zondaar," begint de gemeente te roepen.Ik word om het half uur badend in het zweet wakker en voel mij doodongelukkig. Wilde wel dat de Heer terugkwam en snel, heel snel….

1 opmerking:

  1. Echt....ik lach me helemaal buikpijn met jou hahahahahaaa!!!! En.....hoe ging het vanavond hihihihi!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.