donderdag 20 december 2012

Suikerzakjesgeloof


Soms twijfel ik aan mijn geloof. Jezus zegt dat wie geloof heeft als een mosterdzaadje een hele berg kan verzetten en ik krijg niet eens een suikerzakje van de vloer. Gezocht, christenen met een groot geloof die mij kunnen helpen op dit gebied. Je hoort zo weinig over dit staaltje geloofsuiting (bergen verzetten in de Geest). Mensen zijn wel erg happig op het wijzen waar jij in zou moeten geloven (noem gebedsgenezing) maar laten dit bijbelgedeelte passeren. Gek eigenlijk! Of zou het te maken hebben dat ze hun eigen zwakke geloof liever niet ten toon spreiden en liever voortborduren op jou tekortkomingen binnen het geloof?
Om kort te gaan denk ik erover om een workshop te gaan organiseren over dit bijbelgedeelte en nodig personen met een sterk geloof uit om de demonstratie te geven. Vooral zij die mij steeds wijzen op dat een waar kind van God niet ziek behoef te zijn en te lijden. Ik zorg zelf voor de middelen (suikerzakjes) om te oefenen. Ik hoop en verwacht dat er zich spoedig mensen zullen aanmelden om nou eindelijk eens te laten zien, wat zij er van terechtbrengen als het gaat om geloof dat bergen verzet.
Denk erover om Jan Zijlstra uit te nodigen want mijn straatje achter het huis moet hoognodig worden opgehoogd en die 20 kuub zand kan hij dan mooi gebruiken om: en te verplaatsen naar de desbetreffende plek, en als middel om al die ongelovigen iets te leren. Het zal een opwekking teweeg brengen, wat ik je brom…

4 opmerkingen:

  1. Daar wil ik graag bij zijn bij die workshop, lijkt me erg leerzaam... Al heb ik er weinig hoop op dat die berg zand spontaan/door gebed gaat bewegen.
    Ik geloof wel dat die berg zand op zijn plek komt door elkaar te helpen, handen uit de mouwen en sjouwen maar. Totdat we aan het eind van de dag gegroeid zijn in vermoeidheid en nog steeds dorst hebben als het kratje bier leeg is. (want wie bier drinkt zal wederom dorsten...)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mee eens maar de bijbel zegt dat we zelfs bomen kunnen ontwortelen door waar geloof en er zal toch wel iemand zijn die de veel te grote kastanjeboom bij ons even wil ontwortelen en bij de buren wil neerpoten? Toe nou mensen desnoods werp ik er een tweede kratje tegenaan. Het gaat hier om een uiterst ernstige kwestie, waarin de mensen met een krachtig geloof kunnen getuigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gij ongelovige broeders! Met zo weinig geloof lukt het natuurlijk nooit. En dan dat omkoopgedoe met alcohol... geloof dat jullie beiden de blog over een goede christen nog eens moeten lezen lol ;).

    Maar ff serieus.. een berg verplaatsen.. is dat letterlijk bedoeld, figuurlijk..? Mijn geloof geeft me een basis waarin ik sterker ben, meer veerkracht heb, beter in staat ben om mijzelf in balans te houden. Depressie is één van mijn bergen en elke keer als ik voor die berg sta, helpt mijn geloof in God, in Zijn liefde voor mij, die berg te verplaatsen.

    Voor het overige, als je aanmeldingen krijgt van mensen die daadwerkelijke bergen kunnen verplaatsen, laat me dat dan even weten! Dan kom ik zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoor het al ook jij behoort in de kring der mensen die hoognodig in de leer moet bij de meer gevorderden. Daarom het gevoel dat je een zus van mij bent. Niets aan veranderen dacht ik...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.