zondag 16 december 2012

Stierf de Heer ook voor aambeien?


En het laatste gesprek met een “heel fijne broeder”

“Hoi Peter hoe is het met je?”(de broeder met bril en veel wratten in zijn nek, kijkt terwijl hij dit zegt al over mijn schouder naar een aardige vrouw die hij blijkbaar liever wenst te spreken).
Ik (om er af te wezen):”Goed.”
Hij:”En met je gezondheid?”
Ik (om er af te wezen):”Zeer goed.”
Hij:”Tob je nog altijd met je maag?”
Ik(om er af te wezen) :”Gaat best wel goed.”
Hij:”Best wel goed kan dus beter?”
Ik (om er af te wezen):’Ik mag niet klagen.”
Hij:”Je weet toch dat de Heer ook voor ziekten is gestorven?”
Ik:”Echt voor alles denk je?”
Hij:”Heus voor alles, van ziekte tot allerhande kwalen.”
Ik:”Voor iedereen?”
Hij:”Voor iedereen die waarachtig gelooft en ik heb de gave van genezing, door handoplegging.”
Ik:”Echt voor alle lichaamsproblemen?”
Hij:”Ja echt waar, God wil genezen van voetzool tot hoofdkruin.”
Ik:’Hoe gaat dat dan?”
Hij:”Gewoon, ik leg mijn hand op de zieke plek en je geneest,” (als je gelooft).
Ik:”Dus je moet de zieke plek wel aanraken?”
Hij:”Ja, is bijbels, ik raak het aan en het geneest.”
Ik:”Echt voor alles?”
Hij:”Ja voor alles.”
Ik:’Ook voor aambeien?”
Hij(kijkt onsmakelijk door zijn bril) ehh ja ook voor ehh aambeien.”
Ik:”Ook voor slechte ogen?”
Hij (twijfelachtig nu) :”ehh tja zou moeten werken.”
Ik:”Helpt het ook tegen wratten?”
Hij:”ehhh.”
Ik:”Met een handoplegging erbij?”
Hij:”Ehh, zeg ik heb meer te doen, ik spreek je nog.”
Ik:”Oké bedankt voor je bemoedigende gesprek.”
Hij:”Doet bril af en sjaal om wrattige nek en loopt naar een leuke vrouw.”
Hij:’Hoi Annie hoe is het met je gezondheid?”
Ik:”Geneesheer genees uw zelf.”
Hij(tegen Annie) Je weet toch wel dat ik de gave van genezing heb…

4 opmerkingen:

  1. helaas bestaan zulke mensen ook,eigenlijk zielig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooooh boy.....erg he......zulke mensen denken dat ze echt goed bijbels bezig zijn. Ik ben daar zó allergisch voor geworden! Ik ga dit stukje weer plaatsen op m'n facebook, hoop dat mensen het lezen en er over nadenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaja je hebt ze hoor die genzingsrakkers. Vreselijk, allemaal...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Verschrikkelijk hoor.
    Ik heb daar helemaal niks mee.
    Groetjes
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.