dinsdag 4 december 2012

Stalken


Pa begint weer stalkgedrag te vertonen. Verschillende keren gaat de telefoon en als je dan opneemt legt hij snel neer. Hij vergeet daarbij dat je op de telefoon kan zien wie er belt. Als ik bij hem op visite kom is hij een beetje boos. Meneer wil dat ik elke dag kom. Drie keer in de week is te weinig. De nieuwe sokken die ik meeneem kan ik weer inpakken. “Hoef ik niet die rot sokken,” roept hij.
Hij heeft echt de bokkenpruik op vandaag. Niets is goed. Zelfs mijn zusjes belt hij op om te klagen over de soep.
“Was een kippensoep waar de kip met opgetrokken poten over is gevlogen,”aldus pa.
De macaroni hadden ze volgens pa eerst zelf het vlees uit gegeten, schreeuwde hij door de telefoon.
Meneer wil nu: marsepein, boterletter, chocolade, erwtensoep (ZELFGEMAAKT) en bovenal meer bezoek, ook van hen.
Heb ze dan ook het advies gegeven om op te passen voor ergernissen. Kan je het even niet aan, dan beter een bezoekje overslaan. Altijd beter dan ontploffen of in je bed liggen draaien en tobben over pa die op de rand van de dood je nog even een loer draait of kleineert.
Ach wat weet een ander nou van de pijn die dat doet?
Je moet zoiets meemaken om er ook maar ene snars van te kunnen meevoelen.Mensen zeggen enkel:"het is toch je vader," en lopen dan snel door en kijken alsof ze iets heel wijs hebben gezegd...

8 opmerkingen:

  1. Ach Peter een ander denkt het altijd beter te weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is een moeilijke situatie waar we niet weten wat we moeten zeggen..

    zoals uw situatie ....zo bevinden wij ook in dingen dat mensen meningen kunnen geven maar inderdaad ze staan niet in onze schoenen...

    ik vroeg me altijd af waarom ongelovige geen last van bepaalde dingen hebben...fout...ze hebben ook last van..alleen wij als christenen zien het

    hun niet en we hebben jesus die is onze steun en rots in alle tijden

    veel sterkte meneer peter..we bidden voor mekaar ik heb ook gebed nodig..een heel fijne dag nog toegewenst..soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen leuke dingen Peter, jammer dat hij zo knorrig is. Heel veel sterkte.
    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hopelijk is die bokkepruik snel weer wat vermindert bij je pa. Meneer kan wel zoveel willen maar je kan inderdaad beter eens overslaan voor je eigen gezondheid en gemoedsrust. Het is al heel wat dat jullie gáán.
    Ik neem er echt mijn petje voor af zoals jullie het doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dan kan het je vader zijn, maar zulk gedrag hoef je niet te tolereren. Ik heb het al eerder gezegd, ik was allang ontploft en had de boel de boel gelaten. Bewonderenswaardig hoe jullie er mee om gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben het met Gerrit eens.. ik zou ook allang het één en ander naar z'n hoofd geslingerd hebben, moet ik tot mijn schande bekennen. Waar haal je het geduld vandaan?! Er zijn veel mensen die voor heel wat minder hun ouders de rug toegekeerd hebben. Je vader eist alleen maar alles van je, en geeft niets. Daar heeft hij het recht niet toe, al is hij 100 keer je vader. Hij geeft jou het gevoel dat je tekort schiet, terwijl je veel meer geeft dan hij van je verwachten kan. Ik heb grote bewondering voor de manier waarop je hiermee omgaat, maar ik denk ook dat je geen duimbreed hoeft te wijken voor zo'n egoistische, eisende geest, die macht over je wil krijgen. Jouw waarde wordt niet bepaald door zijn mening gelukkig... sterkte ermee! groetjes van Geke Mateman

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank jullie voor het begrip. Moet zeggen dat ik soms ook op het randje zit van ontploffen. En dan te bedenken dat ik eigenlijk zelf best een redelijk temperamentvol mens ben (lees driftig kan zijn).
    Zolang ik ducht bij Jezus schuil lukt alles goed, als ik het zelf had moeten ophoesten dan had ik mijn pa allang door de composthoop laten kruipen en hem die ook nog doen opeten...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.