maandag 17 december 2012

Soaken met Marion (christelijk dagboek)


Ik liep, toen ik uit de stad kwam voor wat inkopen, Marion tegen het schone lijf.
 “Hoi Peter, we missen je bij het soaken.
Wilde er geen drukte over maken en deed het af met de woorden dat ik me elke dat te pletter soakte, maar ze geloofde mij niet.
“Soaken doe je het beste met een groepje,” aldus Marion. Ik pruttelde nog wat maar gelukkig had ze haast en liep met een uitnodiging om weer eens te komen verder. Nog even stapte ze terug en drukte een kaartje in mijn hand.
“Soaken (je vol zuigen met de liefde van God) lost elk probleem op,” stond er met koeienletters.

Ik dacht terug aan de tijd dat ik mij liet overhalen om te komen soaken. In het kleine warme kamertje bevond ik mij met een handvol schone dames die op de grond gingen liggen. Ik moest erbij komen en kreeg spontaan hartkloppingen. “Je moet je vrij voelen om te doen wat je van binnenuit ingegeven krijgt,”sprak Marion, terwijl ze in een wulps soort latexpakje naast me ging liggen.

Was in de stellige overtuiging dat ik mij juist niet vrij moest voelen om te doen wat in mij opkwam, want hoe meer ik op de grond lag naast al die mooie dames, hoe meer ik de vreemde duivelse aandrang voelde om er een paar intens te kussen.
Ik verwees deze gedachte meteen naar een der duivelen die mij, zwak als ik was, weer als slachtoffer voor onreine gedachten had uitgekozen.
Marion lag haar schone hoofd met lange bruine haren naast het mijne met de woorden:”Niet erg hè, als ik even mijn hoofd op je kussen leg, we hebben te weinig kussens.”
Ik keek in haar zwoele ogen en voelde haar adem op mijn gezicht. Ze rook naar bloemen en hagelslag, verdraait lekker allemaal.
Toen ik het later aan Paula mijn vrouw vertelde schreeuwde ze dat ik nooit meer naar de soakclub mag gaan.
Vreemd!

6 opmerkingen:

  1. Vraag me bij deze clowneske charismatische capriolen altijd weer af of God hier reeds immuun voor is. Ik bedoel, stel je voor dat je geliefde dit soort capriolen uithaalt om jouw 'liefde op te zuigen'.. Dan zou je na 2 keer toch ook zeggen: "Hé, doe es normaal joh!" Tja..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach ja, de liefde en sabbelen is toch meer iets dat voor de baby's in het geloof (zoals ik) weggelegd is Hans. Haha. Neen gekheid, het soaken beviel met best in het vlees, maar ik geraakte er niet van in de Geest...

      Verwijderen
  2. Heb jij geluk dat Paula alleen maar schreeuwde ik ken dames die dat anders oploste.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klopt Bas dan soak je de rest van je leven met kusttanden en dat soakt ook zo lekker weg met zachte mond nog wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me heerlijk dat soaken, maar of zo iets nou de bedoeling is? Ach waarom ook niet. Ga morgen middag lekker soaken op bed, mmmmmmmmm val vast in een diepe slaap....
    Groetjes en soakse

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb nooit in me leven zoiets gehoord..mijn mening is dat ik zou zelf vasten en God zoeken in gebed...

    broeders en zusters naast mekaar gaan liggen..? slaat nergens op

    in mijn mening...en zelfs de kus broederlijke liefde is iets wat we voorzichtig moeten zijn..de vijand is op de loer..heb veel huwelijken kapot zien gaan helaas in de kerk...

    geef de vijand geen voet...is mijn mening meneer peter..

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.