maandag 24 december 2012

Pa is scheutig


Pa zat onderuitgezakt onder iets groens, wat bij nadere beschouwing geen kerstboom, maar een fles wodka bleek te zijn. Hij was blij me te zien en vroeg me:”weet jij nou niemand voor die oude damesfiets in de schuur?”
Ik viel bijna flauw, pa ging iets weggeven, dan moest de fles wodka zeker zo goed als leeg zijn, want dit was niet normaal voor zijn doen. Omdat een bejaarde dominee mij laatst opbelde of ik niet een oude damesfiets had, dacht ik dat het de moeite waard kon zijn om even poolshoogte te gaan nemen bij de gratis fiets in pa’s schuur Vroeg nog aan pa hoe lang hij er al stond, want ik vertrouwde het zaakje niet. “Oh ik heb hem er tien jaar geleden ingezet dus hij staat er al even.”  Ik opende de schuur die met veel gekraak amechtig weerstand bood en als een knetterwind die te lang geantichambreerd heeft. In de schuur zag ik geen fiets enkel een reusachtige klimplant (de hedera) die een struik van twee meter had gevormd in het ingewand der schuur. Net toen ik er zuchtend weer uit wilde stappen, viel mijn oog op iets glimmend dat de fietsbel bleek. De fiets was geheel overwoekerd met hedera en zo doorgeroest dat hij, eenmaal een beetje tevoorschijn gehakt, meteen dwars door zijn wielen zakte toen ik er op plaats nam. Bedankt pa!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.