dinsdag 18 december 2012

Pa en Gargamel

Eerst even bij moeder langs maar die werd net gewassen en ik vind dat zo gênant om daar dan bij te gaan staan. Besloot om dan eerst naar pa te gaan waar mijn zus Jolanda ook net was. Pa zat als garamel in zijn zetel en maalde een stuk boterletter weg met zijn die overgebleven tanden. “Beetje droog,” mompelde hij en zette de fles jenever aan de mond om het gebak weg te spoelen.
”Dat is beter,” riep hij zichtbaar opgelucht. “Zeg Peter wil je nog een fles voor mij meenemen als je de volgende keer komt?” Zoiets beloof je. Ik wierp nog een blik in de kast en zag dat hij nog twee liter op voorraad had benevens twee halve liters likeur die hij volgens zijn eigen zeggen enkel gebruikte tegen de hoest. Pa tobde met zijn knieën die vreemde trilbewegingen maakten als hij wilde staan of lopen. “Net rubber,”aldus pa. Hoe het nu verder moest want hij kon eigenlijk niet meer bij de traplift komen om naar bed te gaan. Zijn ogen dwaalden naar het ziekenhuis doorligbed en hij riep:”Dat nest kan weg, daar ga ik niet in liggen. “Maar pa u zal wel moeten want op een ander bed dan dit kan/ wil men u niet verplegen en uw wond verzorgen.” Pa had er weinig boodschap aan en vond de verpleging lamstralen om een oude man te dwingen in een dergelijk bed te gaan liggen.

1 opmerking:

  1. Geloof het of niet, maar ik herken dat van die drankflessen :) Mijn opa (die al lang overleden is) woonde in verzorgingshuis Dubbelmonde in Dordrecht en tegen iedereen die kwam zei hij: 'Er is hier niks te drinken. Neem je een fles jenever voor me mee?' De keukenkastjes stonden vol, haha!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.