woensdag 26 december 2012

Nog even...

Nog een paar uur dan is het weer voorbij. Jammer maar ergens ben ik pas echt blij als wat waardeloze gedoe met oud en nieuw achter de rug is. Dagenlang met die harde knallen, het spijt mij, ik heb er niets mee. Heb geen enkel bezwaar als mensen vuurwerk in hun eigen huis afsteken en dreunen laten horen aan hun eigen oren waar ze doof van worden. Mij allemaal prima, maar waarom moet ik dat lawaai aanhoren? Waarom moet onze hond jankend door het huis lopen en een “peuk” draaien op de keukenvloer omdat een of andere gek midden in de nacht het een leuk idee leek om een miljoenklapper alvast ten gehore te brengen. Van mij mogen ze die herrie verbieden. Ik denk dat ik een oude vent ben geworden. Vroeger als kind vond ik vuurwerk het mooiste dat er bestond. Sommige dingen veranderen….

6 opmerkingen:

  1. Hoogstens irritant dat geknal. Meest ergerlijke vind ik de rotzooi van rode papiertjes en andere troep die tot April zichtbaar is.. Hier dus nog zo'n ouwe vent. Vuurwerk? Zou verboden moeten worden! Enkel wat sier-en kindervuurwerk voor de kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent een oude vent geworden. Net zoals ik een oud wijf wordt en mag worden. En trouwens, ga naar het meldpunt tegen vuurwerk van Groen Links. Ben zelf niet zo links, maar best soms nog wel een groentje.
    Grts Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weet niet of je daar oud voor moet zijn...ik heb nooit echt iets gehad met vuurwerk. En al helemaal niet meer nadat er vuurwerk in mijn kraag bleef liggen wat ik nog net op t nippertje van me af kon gooien. Toen was ik echt nog niet oud....
    Van mij mogen ze het dus ook verbieden.

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor mij hoeft het ook niet, heb er nooit wat me gehad. Maar verbieden, zou dat het probleem oplossen? Ik denk eerder dat handhaven het probleem op zal lossen, alles wat voor 31 dec. 10 uur ’s ochtends en 2 uur ’s nachts afgestoken wordt is strafbaar.
    Maar onze hermandad kan deze taak duidelijk niet aan, dus als je het verbiedt wordt er m.i. vrolijk verder geknald.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grappig, ik zei hetzelfde tegen de jongens hier ( dat ik oud begin te worden en vuurwerk helemaal niet leuk meer vind). Ik vind de herrie, stank en de rotzooi helemaal niets. ( nog afgezien van al het geld dat de lucht ingaat. Volgens mij kunnen we dat beter besteden.)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.