maandag 10 december 2012

Meneer Mud en knakworsten


Pa zeurt over gestolen knakworsten. Hij had toch heus een blikje in huis en nu is het nergens te vinden. Sjaak wordt als potentiële dader gezien door pa. ‘Die schoft zal ze wel opgevreten hebben.” Ik werp een blik in de keukenkastjes en kan geen knakworsten ontdekken enkel in de vuilnisbak een leeg blikje. Bij het zien van dit lege blikje ontsteekt pa in toorn en vloekt dat die l*l van een Sjaak het lef heeft om in zijn tijd pa’s worsten op te eten.
De telefoon gaat en aangezien hij altijd op de luidspreker staat hoor ik, als pa opneemt een vriendelijke dame vragen:”spreek ik met meneer Mud?” Waarop pa antwoordt:”wijf ik heb geen k*t,” en werpt terstond de hoorn op het apparaat.
Ik schaam me en vraag mij af wat die mevrouw wel niet zal denken! Pa lacht de tranen in zijn ogen en mompelt tussen de lachsalvo’s door:”Meneer Mud, meneer Mud…”

Ik besluit naar ma te gaan. Onderweg kom ik Meneer Kees Lommerde tegen (de stratenmaker op wie ma 37 jaar geleden verliefd werd en mij en pa verliet). De wereld is klein. Ma zit onder de droogkap van de kapper en ziet er weer keurig uit. “Waarom ben ik toch bij je vader weggegaan,” is het eerste wat ze vraagt. Zeg haar dat ik haar wel even terug wil brengen. Ma lacht en we hebben even lol samen.
Als ik wegga lees ik de naambordjes van de bewoners aan de deurposten. A Mud, staat er op een. Er staan geruite pantoffels voor de deur en een heel mooie verpleegster met blond haar kamt meneer Mud zijn haar. 

5 opmerkingen:

  1. ga nou vannacht niet van ook z,on verpleegster dromen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohoooooh ik zou me ook rot schamen Peter.
    Maar wel weer leuk dat je even kon lachen.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. neem me niet kwalijk meneer peter

    is heel erg dat u dagelijks al dit soort negativiteit moet aanhoren..is niet leuk ...als mensen zo ziek zijn en nog niet zich nederig openstellen..ik weet niet of ik zo zou kunnen leven..veel sterkte..en ik zeg het weer u beloning zal groot zijn..God weet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Denk er soms uren over of ik deze dingen nou wel of niet moet opschrijven maar hoe kunnen de mensen die zo gemakkelijk je in het gelaat de woorden:"het is toch je vader," een beeld vormen als ik alles opkuis. Ik heb me derhalve voorgenomen om de zaken bij naam te noemen. Alleen dan is het beeld dat naar voren komt helder...

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.