vrijdag 28 december 2012

Leesbrillen en ander gedoe


Je ogen gaan zo prettig achteruit dat mensen er mooier op worden als je slechts hun contouren kunt zien. Toch is het schrikken als je je leesbril opzet en ziet hoe ze er echt uitzien.

Je wil een lekker luchtje opdoen, maar zonder leesbril zie je niet waar dat verdraaide gaatje zit zodat je op goed geluk in je oog spuit.

Een beginnetje maken aan een rolletje plakband kan mij tot enorme hoogten van drift brengen zonder leesbril.

Hoe komt het dat ik inmiddels zeker 10 leesbrillen bezit maar als ik er een nodig heb er geen een kan vinden?

Een vliegje uit je oog peuteren is lastig, maar zonder leesbril zie ik mijn hele oog niet eens, laat staan het vliegje dat er in zit. Maar met leesbril op kan ik het niet verwijderen wat dat glas zit er voor.

De sleutelgaten lijken ook steeds kleiner te worden, ik krijg “um” er steeds lastiger in.

Zo’n touwtje aan je leesbril is handig enkel glippen de brillen nogal eens van tussen de elastiekjes en heb je, als je de bril wilt pakken enkel het touwtje nog om je nek. De bril ligt ergens op straat.

Fotografie met een leesbril is onhandig dus je stelt je zoeker af op je oog. Alleen als je je foto wilt controleren of hij goed is, moet je je leesbril weer op om het schermpje te zien.

Zoenen met een leesbril is linke soep, des te dichter de dame bij je in de buurt komt om die kus te ontvangen, zie je pas waar je je lippen op moet drukken.

Poepen zonder leesbril is een ramp als je een nieuwe rol moet opzetten. Je zoekt en tobt waar het beginnetje is van de rol, maar hoe je ook zoekt, je vindt het niet en haalt uiteindelijk de hele rol maar langs je gat. 

Zou het iets zijn om mijn ogen te laten laseren? 

7 opmerkingen:

  1. Vandaag zei mijn vriendin dat ik mooi ben. Na dit stukje van jou vraag ik me af of ze misschien ook een bril nodig heeft... En bedankt hè! mopperdemopper heb ik dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben inmiddels 54 en lees nog steeds zonder....Zo blij... Vorige maand was het leesbrilletje van manlief kapot. Moest hij een oudje op, maar die voldeed maar ten dele. Het gefoeter hangt hier nog in de lucht.
    Grts Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, herkenbaar mijn vrouw heeft ook een hele verzameling leesbrillen, en altijd zijn die dingen zoek. Zelf kan ik nog uitstekend lezen zonder bril, maar als iets verder dan 2 meter van me verwijderd is, zie ik alleen een geblurde wereld. Mijn bril zal ik dus niet gauw kwijtraken, want die staat altijd op mijn neus. Zelfs als ik op bed lig,merk ik nog weleens dat ik hem nog steeds op heb. Ja, jongen de ouderdom komt met gebreken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaaaa,herkenbaar!
    Draag mijn leesbril de hele dag als een ketting(touwtje)om mijn nek. want zonder leesbril zie ik niets.Ik heb ooit zo'n varifocusbril geprobeerd maar werd daar erg duizelig en misselijk van. Dus nu heb ik drie brillen een lees(die dus de hele dag om mijn nek hangt),computerbril en één voor verweg als ik tv kijk.
    Moet er gewoon mee leren leven, en als mijn man en ik willen zoenen zwaaien we eerst de brillen met koord en al aan de kant en smakken maar :-)
    Groeten,Riah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahahaah lachen ik hoor het al. Oh mensen dat touwtje is een ramp hoor. Hij zit om je sjaal, tussen je rits, om je knopen, aan je oren en overal behalve waar het moet zitten. Een computerbril, dat is denk ik ook een gewone leesbril? Hier zit ik al op sterkte 2. Nog even en ik moet laseren...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat dacht je van lenzen? Is echt ideaal hoor, eventjes wennen, maar dan heb je ook wat. Nooit meer beslagen brilleglazen als je een kopje koffie drinkt! Mijn man vindt het altijd heel charmant staan als ik mijn bril opzet, maar ik heb een loeihekel aan dat ding.. je zou ook zo'n tasje aan kunnen schaffen die je aan je riem kan hangen, is officieel voor een mobieltje, maar er kan vast ook wel een bril in.. mijn moeder had haar bril vaak in haar schortzak, totdat mijn vader een keer grappig wilde zijn en op haar schoot ging zitten; KRAK! groetjes van Geke Mateman

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leeslenzen bestaan die dan? Lijkt mij een uitkomst....

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.