zaterdag 15 december 2012

Kerstmarkt in de Sintjanskerk

Man in de kerk vandaag:"Meneer mag ik u wat vragen?"
Ik jazeker!”
"U hebt het wel naar uw zin met uw fotocamera zeker?
 Ik:"Jazeker."
Hij:'maar wij zijn hier met een kraampje om niet alleen van de kerstsfeer te genieten."
Ik:"oh neen?"
Hij:"Neen meneer wij zijn op aarde met een doel"!"
Ik:'oh ja?"
Hij:"jazeker meneer, wij zijn hier om in God te geloven en onze relatie met elkander te verdiepen."
Ik:"tis niet waar?"
Hij:"jazeker en ik kerk hier in deze kerk!"
Ik:"oh."
Hij:"ik wilde wel dat u ook geloofde."
Ik:"oh en dan?"
Hij:"dan kon u ook naar de hemel."
Ik:"en wat dan?"'
Hij:"daar gaan we zingen voor God."
Ik:"zo."
Hij:"jammer dat u niet gelooft."
Ik:'dat heb ik niet gezegd.""
Hij:' gelooft u dan?""
Ik:"jawel."
Hij:"waarin dan?"
Ik:'in God."
Hij:"dat zegt iedereen."
Ik:'Oh."
Hij:"maar gaat u ook naar de kerk?"
Ik:"jawel."
Hij:"waar dan?"
Ik:"hier, ik zat zondag een bank voor u."
Hij:"zucht diep."
Ik:'en hoe diep voelt uw relatie met mij nu?"
Hij:"ehhh."
Ik:"verdiept?"
Hij:'ehhhh."
Ik:"goedemiddag."
Hij:"ehhh."
Man kijkt me na en haalt schouders op
Een andere jongen nadert.
Man:"ehh mag ik u wat vragen."
Jongen:"Jazeker."
Man:"u hebt het wel naar uw zin zeker?"

9 opmerkingen:

  1. Ik krijg de kriebels van zulke christenen. Ik hoop dat het in de hemel overgaat. Je zal er naast moeten wonen in de eeuwige woning....
    En dan de dame over de huwelijkscursus: Hebt u een vrouw meneer?"
    Ik:"Jawel."
    Zij:"ik heb hier en folder van de marrige course."
    Ik:"wat fijn voor u, hebt u huwelijksproblemen?"
    Zij:"neen gelukkig niet maar u misschien>"
    Ik:"Helaas ik moet u diep teleurstellen, geen problemen hier."
    Zij :"en een goed huwelijk?"
    IK:"Jazeker."
    Zij:"het kan altijd beter.'
    Ik:"Ik ken mensen die deze cursus geven toevallig ."
    Zij:"oh Dirk en Johanna?"
    IK:"Ja en ik vind ze er altijd doodongelukkig uitzien."
    Zijn:"dat meent u niet."
    Ik:"jawel."
    Zij:"moet u nu en folder of niet?"
    Ik:"neen."
    Zij:"jammer."
    Ik:"jammer dat ik een goed huwelijk heb?"
    Zij:'het kan altijd beter."

    Ik heb haar verdronken in het doopvont...
    Zij:"blub, blub."
    Ik:"het kan altijd beter."

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo zeg, je treft het dus weer niet... Zo'n fijne gemeente!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja mensen te herkenbaar en dit is de reden dat ik zelf meen dat een kerk wat leden betreft ook te groot kan zijn. De 1200 mensen die er zondagmorgen zitten komen binnen, kennen elkaar vaak niet en gaan weer naar buiten in dezelfde verhoudingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha je ziet er blijkbaar nogal ongelukkig uit;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je ziet er niet gelovig genoeg uit, scheren en nog een keer proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou gaat lekker daar Peter, ik zou me daar echt niet prettig mee voelen, maar dat doe jij volgens mij ook niet.
    Succes daar.
    Pfffffffff

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.