zondag 23 december 2012

Ik heb uw hand gezien zuster


Vanmorgen naar de Pauluskerk met de auto want Paula is op haar knie gevallen en kan niet zo makkelijk fietsen. Het aantal lammen, kreupelen en andere gehandicapten is daar altijd erg royaal bedeeld en daarom voel ik mij wellicht thuis te midden van deze groep mensen. Geen:”kom naar voren en de Heer zal u genezen, of steek uw hand in de lucht als u een nood heeft,” aldaar. Men gaat er vanuit dat God vanuit de hemel ook zonder hand opsteken of moeizaam naar voren strompelen, begrijpt wat de noden van Zijn kinderen zijn. Geen gebeden of de Heer met Zijn Geest neer wil dalen, want men gaat er van uit dat Hij ons nimmer zal verlaten en dus ook niet ergens van het plafond neer behoeft te dalen op ons. Geen voorganger die in nieuwe of verzonnen tongen:"Gallalla, galalaleluja, sjakkietakkietier en sjakkietakkietartaar-klapsigaar,," loopt te schreeuwen, maar een eenvoudige preek over de Here Jezus. Geen manipulatief geklets over het geven van tienden en dat de Heer pas dan de sluizen van de hemel vol zegen open zal zetten, maar een eenvoudige collecte in het vertrouwen en inzicht dat wij niet behoeven te bedelen als we ons laten leiden door Gods Geest. Om kort te gaan, een fijne dienst meegemaakt. En neen, Paula’s knie deed na afloop nog altijd pijn, maar in haar ogen glom de hemel…

5 opmerkingen:

  1. we zitten ook een poosje aan te denken..geen kerk is perfect..een kerk is een soort ziekenhuis...maar me man ging jaren na de baptiste gemeente en doen ze ook niet wat u allemaal beschrijft....wat ik ook niet me op me gemak voelt..al een tijdje

    de kerk is belangrijk maar verder ons relatie met God is iets dat we zelf aan moeten werken..zonder al die wetten en regels..die vaak zijn door mannen opgelegd..

    jesus is helemaal niet zo..hij was nederig meedelevend en was veel met de zondaren met een boodschap van liefde..

    ik schaam me niet om te vragen..zou u mij in gebed willen houden..dat de heer me meer verlichting geeft over bepaalde zaken van de gemeente...ik ben al 14 jaar een christen..

    met vallen en opstaan en nog steeds snap ik bepaalde dingen niet..ik bid maar krijgt geen verheldering over dit..

    bedankt als u dat doet...groetjes aan u en u vrouw en fijne kerst dagen...soraya

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een kerk is een soort ziekenhuis wat een geweldige omschrijving. IK wil graag voor je bidden, maar bid dan aub ook voor mij, zodat wij elkander tot steun en zegen zijn, want ik heb het ook zo van node....Bedankt en ook voor jou en hen die je in liefde omringen, heel fijne kerstdagen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zal ik zeker doen...ik bid ook voor de mensen die ik kent op internet God kent alle noden..we zijn allemaal verre van perfect het is puur uit genade..ik vraag God dagelijks om mijn hart te reinigen van boos worden op dingen die ik zie dat misschien ik ben degene die verkeert zit...verander mij hart heer...bedankt..en het zelfde toegewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klapsigaar tis Waar. Precies ook wat Soraya zegt; "De kerk is geen museum voor 'heiligen' maar een ziekenhuis voor zondaren." Tenminste, dat was ooit de bedoeling..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het allemaal prima als men er sprookjes wil vertellen of ballonnen van het voorspoedevangelie wil oplaten, alleen kom ik er dan niet. Ik geloof dat de bijbel ons duidelijk laat zien dat de kerk een plek is waar wij ons allereerst mogen verootmoedigen voor God. Een plek van rust, respect, ingetogenheid, blijdschap en bovenal respect en liefde.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.