vrijdag 7 december 2012

Plexat


Ik dacht gistermiddag laat ik mij eens aanmelden voor een christelijk forum Plexat, maar kreeg na 18 uur wachten nog altijd geen antwoord (of wilde men mij bewust niet inschrijven?) en schreef:
Hallo
Waarom moet je zo lang wachten op een goedkeuring?

Nog even en ik meld me maar aan bij een ander christelijk forum want ik weet dat wij de eeuwigheid voor ons hebben, maar die is nu nog niet aangebroken.

Een groet

Peter


Het antwoord kwam toen snel en klonk zo: Hallo Peter,

Sorry, ik heb je aanmelding helemaal niet binnen gekregen. Het systeem werk wel, maar niet altijd!
Kun je ook aangeven waarom je je hebt aangemeld voor het forum, wat je van PleXat verwacht en wat wij van jou mogen verwachten?

Met vriendelijke groeten,
Beheerder PleXat

Ik vond het iets heel bijzonder die vraag wat ik voor een nota bene christelijk forum zou kunnen betekenen en vroeg mij af hoe de Heer dit zou zien? “Heer ik wil mijn handen in Uw handen geven, neem aub mijn leven.”
En de Heer geeft als antwoord:’Wat kan jij voor Mij betekenen?” : Kun je ook aangeven waarom je je bij Mij hebt aangemeld?" M.A.W: Wat mot je van Me?
Dat is niet echt een warm welkom…

Ik mailde: Sorry te laat, zit al bij een ander christelijke forum.
Een vriendelijke groet en misschien is het handig om het systeem werkend te krijgen de volgende keer, zodat mensen niet in het ongewisse blijven wachten op iets dat nooit komen gaat (de goedkeuring om lid te worden van Plexat). Misschien is het handiger om nieuwe leden gewoon (als op veel forums) zonder tussenkomst van een commissie het vertrouwen te schenken.
Niets is zo vervelend als wachten op iets dat nooit komt en zeker op een christelijke site, lijkt een eerste vereiste mij vertrouwen om in ieder geval te kunnen posten en reageren.



En ik kreeg terug van Plexat: 
Wat jammer dat je leven zo zwaar is, dat je om zulke kleine dingetjes meteen een groot probleem maakt.
Ander half uur geleden (ehh dat was dus bijna 20 uur geleden waarom ik geen lid mocht worden zonder door de gehaktmolen van moderatoren te gaan) stuur je me een mail waarom het zo lang duurt.
Hoe lang duurde het precies? Nog niet eens een dag.
Het is misschien raar te geloven, dat andere mensen ook gewoon een leven hebben, en niet de hele dag maar achter de pc zitten.
Ik had je aanmelding niet binnen gekregen, omdat ik nog niet online was geweest (dit is dus niet waar omdat ze me eerder mailde dat er geheel niets binnen was gekomen omdat het systeem soms niet werkte) .
Het eerste wat ik deed was je mail beantwoorden en dan krijg je een klein kind die meteen boos(ik ben niet boos, zeg enkel dat ik na een dag wachten ergens anders op een christelijk forum zonder commissie ben gaan kijken) en afgewezen reageert: ik zit al ergens anders, terwijl hij ander half uur van tevoren nog vraagt waarom het zo lang duurt (bijna 20 uur en ik had nu nog zitten wachten als ik via een omweg geen contact afgedwongen had).
Ik begrijp dat je moeite hebt met de tijd waarin we leven, waarin anderen blijkbaar niet meteen springen wanneer jij roept.
Maar sorry Peter: grow up!! ( ik wil niet upgrowen maar juist afvallen) 
En val mij niet langer lastig.
Niet is zo ontmoedigend als mensen die zich christen noemen en zich dan gedragen als kleine wereldse kinderen zodra hun vlees niet direct bevredigt wordt. (mijn vlees bevredigen? Ik dacht dat het een christelijke site was, sorry!)

En ik mailde: Pijnlijk he, als mensen eerlijk zeggen waar je zwakke plekje zit. Auww en wat kunnen we dan te keer gaan.
Je mag mij in tegenstelling tot wat jij schreef, altijd mailen want lastig vallen doen wij de Heer elke dag en dus wil ik er ook voor jou zijn. Zulks is tenslotte de kern van ons gezamelijk christen zijn, dat de een de ander uitnemender acht dan zichzelf, hetgeen ik aan je harde veroordelende woorden niet echt kan proeven helaas...
Jezus vraagt ook niet om wat wij voor Hem kunnen betekenen en hoe heerlijk is het dat wij mogen komen als wij zijn...
Al je aantijgingen leg ik naast mij neer zal je begrijpen omdat ze kant nog wal raken.
Wel blij dat ik niet bij plexat gekomen ben, want die naam kan je wellicht beter omzetten in: Tijd zat of geen plek (in de herberg van het christelijk forum)....

Peter

En ik ontving van de moderator van het "christelijke forum de laatste kleinerende opmerking die klonk zo: Op je foto lijk je een volwassen man. Jammer dat je nog zo’n klein kind bent.

Opnieuw een uiting van disrespect en ik begin steeds blijer te worden geen lid te zijn geworden.
Ondanks alles wens ik je veel wijsheid en Gods rijke zegen toe en een tip voor komend oud en nieuw: pas op voor je korte lontje...


Begrijp nu waarom er op Plexat, plek zat is…. Zal altijd wel zo blijven ook met moderatoren die je op een "christelijke forum" durven vragen wat je voor hen kan betekenen en wat je eigenlijk komt doen en als je dan een beetje tegenspraak geeft direct vervallen in veroordelen en kleinerende opmerkingen.

Jammer.

14 opmerkingen:

  1. plexat is een christen forum begrijpt ik..en dat zijn de soort antwoorden dat christenen geven ?

    waar is de liefde ? waar zijn de vruchten van de geest ?

    wie spreekt dan in het vlees ? het woord christen kan iedereen noemen maar hoe mensen doen is een ander verhaal

    u heeft heel goed gedaan..God eist ook niet van ons dingen...hij neemt ons zoals we zijn met onze gebreken...fijne weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja het schoot bij mij wel een beetje verkeerd toen de moderator van Plexat over: wat kunnen we van je verwachten en wat kan je voor ons betekenen, begon.
      Dan denk ik: c lekker christelijk is dat. Wat een warm welkom!
      Ik heb me vandaag ook ingeschreven op een gewoon werelds fotoforum dat niets aan het geloof doet enkel een groep mensen die fotos maken en laten zien. Je kan er gelijk op, niemand vraagt wat je komt doen of wat ze van je kunnen verwachten.

      Ik vond daar meer "Jezus" met open armen dan op Plexat.
      Dus moderator van dit "christelijk gespreksforum, leer daar eens een lesje van...

      Verwijderen
  2. Ik heb jaren gelden ook al eens een poging ondernomen om daar fijn over het gezamelijk geloof te praten maar toen werd mij door dezelfde moderator te kennen gegeven dat mijn colums en stukjes niet op prijs werden gesteld.
    Ik moest maar een weblog beginnen.
    En zo ben ik ongeveer 8 jaar geleden begonnen.
    Hier is wel plexat en ik beheer elke dag met regelmaat van de klok de site en als iemand daar geen tijd voor heeft is het misschien beter op te schuiven en een ander de boel in handen te geven.
    AUWWW weer zo'n pijnlijke opmerking...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat het weer zo loopt. Weer je neus gestoten tegen christelijke regeltjes over wie er wel en niet bij kan.
    Toch had je op je mail een pittige forumdscussie. Nou ja, ws ben je zo beter af.Succes op het fotoforum

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De Heer vervulde de wet maar op sommige christelijke forums voeren ze iets in dat er erg op lijkt.
      Gij zult zeggen wat gij komt doen
      Gij zult zeggen wat je voor ons kunt betekenen
      Gij zult zeggen wat je van ons (lees mij) verwacht'
      Gij zult

      Verwijderen
  4. Wat zitten wij Christenen de groei van het Evangelie toch telkens in de weg. Niets zo lastig voor de Heilige Geest dan een Christen die Hem voor de voeten loopt. Als ware Decipelen sturen we de lastposten op het pad van Jezus aan de kant, maar kijk, Hij neemt deze stoorzenders juist op schoot. Lees het stukje van "laat de kinderen tot mij komen, want voor hen is het Koninkrijk." Ja, en wat dat betreft maken wij er keer op keer een potje van. En zie, ook jou bovengenoemde Plexat is een voorbeeld, zoals het dus niet moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ik zo jammer vind, is dat mensen niet zonder reden naar een gespreksforum komen, dat de naam christelijk draagt.
    Men heeft behoefte aan andere mensen om mee te praten.
    Ga je om te beginnen al vragen wat mensen van jou mogen verwachten, dan schrik je daar een zekere groep die bijvoorbeeld hulp nodig heeft, enorm mee af.
    Het meest bijzondere is nog wel (heb ik niet in het stukje verwerkt) dat de vrouwelijke beheerder mijn mailde heel goed te weten wie ik was en dit weblog heel goed kent.

    Het voelt als op de knieen moeten gaan voor een beheerder en je hart, ziel en zaligheid bloot geven enkel om lid te worden.

    Het voelt als de kerk die zegt:"Jij hebt de Here Jezus nou wel leren kennen maar omdat je niet gedoopt bent, niet in tongen spreekt, nog niet genezen bent en geen belijdenis gedaan hebt in ons kerkje, etc, etc, hoor je er toch niet echt bij.
    Wat kunnen wij eigenlijk van je verwachten en wat wil jij van ons? En dat alles vraagt men niet
    in” de kerk, maar voor de deur (je kan en mag Plexat niet op zonder eerst de zegen van deze moderator. Kan het onchristelijker!

    Ik kan niet anders dan tot de conclusie komen dat Plexat een moderator heeft die en geen tijd heeft om goed te modereren (als blijkt uit haar reactie, en (en dat is erger) mensen eerst meent te mogen voorselecteren.

    Zelfs op dit weblog kan iedereen vrij een reactie geven. Moderatie volgt erna en niet ervoor als op Plexat.

    Mijn eindconclusie is dan ook dat men aldaar hoognodig eens iemand van de troon moet werpen (de moderator die geen tijd heeft te modereren en er een onbeschofte houding op nahoudt en mensen keer op keer meent te mogen schofferen en kleineren) en er de genade van de Heer voor in de plaats moet stellen.

    Dan wordt het pas echt Plexat

    Tot die tijd blijft het perplex (staan van de botheid der moderator)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja, aanval is de beste verdediging in het geval van weinig plek, uuuh plekzat. Je ziet dit wel vaker, is waarschijnlijk een wat gefrustreerd pinkstertypetje. Gelukkig is er bij Jezus meer dan genoeg plek (plaats). Hij maalt er niet om of je wel of niet gedoopt bent, wel of niet in tongen spreekt, belijdenis gedaan hebt, Bijbelschool gedaan, tienden geeft, etc, etc. Jezus vraagt aan ons om in Hem te geloven=vertrouwen, en Hem te volgen eigenlijk heel simpel (soms). De kerk stelt regels en regels en regels om aan de kerk gehoorzaam te zijn. Volg Jezus en heb elkaar lief! En dat is al een uitdaging op zich!

    Jack

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jack man, lang niet gehoord, waar zat je? Op een onbewoond eiland? Haha. Maar ik denk dat je de spijker op de kop slaat met de woorden dat er bij Jezus in ieder geval wel plexat is...
    En ja, de liefde is waar het om draait en daar ligt ook onze grootste moeite. We begrijpen allemaal dat we op dat punt misslaan, maar er is hoop omdat Hij het volbracht en ons straks brengen zal naar de plek waar echt plexat is...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja, heel vreemd, Peter, waar staat dan het woord 'christelijk' dan voor. Soms is het net of je een tentamen moet afleggen, of zo iets.
    Ben het ook met Jack volledig eens, het gaat niet om de menselijke ingestelde regels, zo veel en zo verschillend, dat we daar alleen over struikelen. Het belangrijkste is, hebben we Jezus onze Heer in ons hart.
    Hij is de Persoon die mensen bind.
    Fijne dag voor ieder, zonnetje schijnt volop, maar buiten wel koud, brrr. Maar, het is gezond weer.
    Peter groetjes, voor jullie saampjes, gewoon van mij, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amaaj amaaj......wat kunnen wij christenen het elkaar soms toch moeilijk maken......Groot gelijk Peter dat je het ergens anders bent gaan zoeken. Is dit nou het voorbeeld dat wij aan de wereld geven?? Pfffff echt erg...... Als ik dit soort geneuzel lees, dan denk ik weleens: "maak maar eens mee wat Rob en ik hebben meegemaakt, dan houd je wel op met dat ge-emmer over futiliteiten!!" Christelijk forum?? Ammehoela!!!
    Zou de Here Jezus hier ook niet heel verdrietig van worden, of zou Hij blijven zeggen: "Kom nou toch bij mij, kijk naar mij en neem mijn liefde met beide handen aan"..... Ik denk het wel, maar ik heb wel eens het idee dat Hij dat met tranen in de ogen zegt, als Hij naar ons, Zijn kinderen, kijkt.....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weet je waar wij ons beter druk over kunnen maken i.p.v. of iemand wel geschikt is om op een forum te mogen?........ Over het feit dat wij in een maatschappij leven waar snotjongens van 15 en 16 jaar een man, echtgenoot en vader doodschoppen omdat die z'n hobby aan het uitoefenen was...... En de discussie die er gaande is of je wel mag vermelden dat het Marokkaanse jongens waren die dit hebben gedaan...... Laten we ons DAAR maar eens druk over maken, want het is een heel groot probleem......en ik vraag me af hoe lang een groot gedeelte van de Nederlanders en de politici nog struisvogelpolitiek blijven beoefenen.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vertel mij wat, ik woon in Gouda dus....Ik wil daarom Simsoms bijbelse visie citeren als hij zegt:"Ik sloeg het ezelstuig met de ezelskaak.

      Verwijderen
  11. Nou Peter, dit is weer zo een bewijs, dat er zelfs bij christelijke forum's, zo een wetten en regels beleid heerst.
    Jammer, we kunnen zo veel van elkaar leren. En hier is dus duidelijk iets niet in de haak.
    Goed dat je het zo aangepakt hebt, alleen jammer dat er dan zo enorm kinderachtig gereageerd wordt.
    Hier wordt duidelijk niet van elkaar geleerd. Want het is voor jou niet de eerste keer dat je je neus stoot bij dit forum.
    Ik geniet van je stukjes. Ik leer er van en waar ik moeite mee heb, denk ik gewoon, dat we niet allemaal uit hetzelfde hout gesneden zijn. En soms lees ik het nog een keer en dan sta ik er wel open voor.
    Ieder mens is anders, elk mens heeft het recht op zijn eigen beleving mening en standpunten.
    Groetjes.
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.