zaterdag 1 december 2012

IJskerk


Vandaag weer de vraag: gaan we naar de Sint-Janskerk (a 8 graden) of naar de Pauluskerk ( a 20 graden)?
Mijn moeder zei altijd:”Kou is erg, je kan beter zonder eten dan zonder warmte.”
Nu de winter is aangebroken (meteorologisch) moet je echt met een dikke jas in de Sint-Janskerk zitten, anders is het vreselijk koud en tochtig.
Ruim anderhalf uur stilzitten is best een beetje lang en eigenlijk zouden ze vanwege de koude de diensten in de winter wat ons betreft, iets mogen verkorten Als je nu in de oude, reusachtige Sint-Janskerk zit, zie je je eigen adem in stoomwolkjes naar omhoog gaan. Zingen geeft ook een zeer dampig effect. Ik denk dat het toch weer de Pauluskerk zal worden, enkel al omdat het daar wel behaaglijk warm is. Haha. Ik hoop dat God het ons zal vergeven.

3 opmerkingen:

  1. Ach, wat maakt het uit welke kerk, als de warmte van Gods genade maar klinkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas ben ik dat stadia van geestelijkheid nog niet benaderd en zoek ik een kerk waar en de warmte van Gods genade klinkt en de warmte van de verwarming mij een gevoel van prettigheid geeft.
    Misschien kom ik ooit zo ver dat ik kan geloven zonder verwarming.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hiihihihihih, maakt toch niks uit waar je gaat maar behaaglijkheid is wel zo prettig toch?

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.